Türkiye'de 100. yılını kutlayan İsviçreli çikolata markası Nestle, geçen yıl deneme amaçlı ürettiği Damak ikramlık çikolatası ile bayramlık çikolata pazarına giriyor. Nestle'nin Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Devrim Cöbek, "Damak ikramlık bayram çikolatası ile daha önce olmadığımız bir kategoriye giriş yapıyoruz. Hedefimiz pazarı büyütürken uygun maliyetle daha çok tüketiciyle buluşmak" dedi. Türkiye'de çikolata pazar payının yüzde 20'sini elinde bulunduran Nestle'nin son üç yılda toplam yatırım miktarının 250 milyon lirayı bulduğunu kaydeden Cöbek, 2009'da tüm işbirimlerinin yatırım tutarının da 75 milyon lira olduğunu söyledi. Türkiye'de çikolatanın artık lüks tüketim maddesi olmadığını kaydeden Cöbek, krizde lüks çikolata pazarının yüzde 22 küçüldüğünü ve ucuz çikolata pazarının büyümesini sürdürdüğünü vurguladı. Cöbek, pazarın yüzde 70'inin sütlü, yüzde 30'unu da bitter çikolatadan oluştuğunu söyledi.