Reklamcılar Derneği ve
Reklamverenler Derneği'nin;
Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlediği 2013 Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nın ödül töreni, Four Seasons Bosphorus Hotel'de gerçekleşti.
Türk ilaç sektörünün öncü ve lider şirketi Abdi İbrahim, 2013 yılı Effie Ödülleri'ne, sağlık ürünleri kategorisinde yarattığı ilk markası
Bruno ile finalistler arasındaydı. "O burun tıkanacak arkadaş!" sloganıyla dikkat çeken bir grup isyankar bebeğin hikayesini konu alan reklam kampanyası, "Kozmetik-Kişisel Bakım" kategorisinde rakiplerini geride bırakarak Gümüş Effie ödülünü kazandı.
Her iki yılda bir çeşitli kategorilerde Altın, Gümüş ve Bronz ödüllerin verildiği Effie, hem pazarlama hem de kreatif ekiplerin ödüllendirildiği, pazarlama dünyasının Oscar'ı olarak kabul ediliyor.
Bu yıl beşincisi düzenlenen 28 kategoride altın, gümüş ve bronz olmak üzere 51 ödülün dağıtıldığı yarışmada, katılım gösteren firmaların 215 kampanyası, temel fikir, stratejik durum, hedef, fikrin hayata geçirilmesi ve elde edilen sonuçlar gibi kriterlere göre değerlendirildikten sonra ödüllendirildi.
Bruno'nun 2012 yılında büyük ses getiren 'O Burun Tıkanacak Arkadaş' sloganıyla çıkan kampanyası, burunlarının tıkalı olduğu uykusuz gecelerde anneleri başlarından ayrılmayan bir grup isyankar bebeğin Bruno sayesinde tüm gece uyumaları ve annelerinin yanlarından ayrılmasına gösterdiği tepkiyi konu alıyordu.
Ipsos KMG AdWatch verilerine göre belirlenen ve Medicat tarafından yayınlanan 2012'nin en çok hatırlanan ve beğenilen reklamları sıralamasında Bruno Bebek Serum Fizyolojik reklamı tüm kategorilerde üst sıralarda yer aldı.
Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi'nin yarattığı reklam filmi; 2012'nin en çok konuşulan reklamı olarak 1. sırada yer alırken, en beğenilen 3. reklamı ve en çok hatırlanan dördüncü reklamı oldu.