TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında desteklenen "Sürdürülebilir Yaşam İçin Ekolojik Okuryazarım Projesi" ile minik öğrencilerin doğayla uyumlu yaşama becerisi kazanmaları, doğada yaşanan sorunları fark etmeleri ve öğrendiklerini günlük yaşamlarında kullanmaları hedefleniyor. TÜBİTAK, Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA) ile Kızılcahamam Belediyesinin de katkı sağladığı projenin Eymir Gölü'nde devam eden etkinliklerini yerinde incelemek için ziyaret gerçekleştiren Etimesgut İlçe Milli Eğitim Müdürü Ayfer Yıldırım, minik öğrencilerle birlikte etkinliklere katıldı.
PROJENİN DETAYLARI
TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen projenin hedef kitlesini, Etimesgut ilçesinde eğitim gören 48-66 aylık (4,5 - 5 yaş) çocuklar ve onların okul öncesi öğretmenleri oluşturmakta. Okul öncesi öğretmenler ve 4.5-5 yaş arası çocukların yer aldığı proje, Etimesgut ilçesi Cahit Zarifoğlu İlkokulu tarafından yürütülüyor. Öğretmenler, 10-14 Eylül'de Kızılcahamam Soğuksu Milli Parkı, Işık Dağı, Jeopark ve Karagöl'ü ziyaret ederek okul öncesi eğitimde bilim çalışmaları, çocuk eğitiminde doğa etkinlikleri, ekolojik okuryazarlık, ekolojinin temel ilkeleri, ekolojik okuryazarın temel ilkeleri, orman ekosistemi, toprak ve su ekolojisi konularında teorik ve uygulamalı eğitimlerini aldı. Bu kapsamda öğretmenlerin ekoloji konusunda edindikleri bilgi, beceri ve tutumları daha sonraki süreçte uygulamalarına ve öğrencilerine aktarmaları amaçlandı.
İLK DURAK EYMİR GÖLÜ
Okul öncesi çocuklarla ilgili etkinlikler, 15 Ekim'de Eymir Gölü'nde başladı. 22 Ekim'de TBMM Botanik Bahçesi'ni de ziyaret edecek olan miniklerle daha sonra TEMA Vakfı tarafından okulları bahçelerinde etkinlikler düzenlenecek. Bu etkinliklerle doğa ve doğa olaylarına eleştirel bakabilmeleri, sorunların çözümüne yönelik fikirler geliştirerek bu doğrultuda araştırma ve sorgulama yapabilmeleri, ekolojinin sınırlarını bilmeleri, doğayla uyumlu yaşama becerisi kazanmaları, doğada yaşanan sorunları fark etmeleri ve çözümün bir parçası olabilmeleri, sürdürülebilir yaşam gibi konularda farkındalık oluşturmaları ve öğrendiklerini günlük yaşamlarında kullanmaları hedefleniyor.