ALMANYA Vodafone Vakfı tarafından yapılan bir araştırmaya göre Gymnasium’a giden işçi ailelerin çocuklarının oranı “aynı başarıya eşit not almaları durumunda” yüzde 19.2’den yüzde 28.5’e yükselebilir. Araştırmaya göre, Gymnasium’a giden işçi ailelerin çocukları, sistemden bir hayli mağdur. Bu öğrencilere, aynı performansı gösterseler dahi, daha düşük not verildiği belirlendi.\n\n
DAVRANIŞLAR DA ETKİLİ\n\nARAŞTIRMA sonuçlarında, “Hatta bu çocukların aileleri, ilkokuldan sonra devam edilecek okulun seçiminde sosyal kökenlerinden bağımsız olarak karar verecek olsalar, Gymnasium’a gitme oranı yüzde 32.5’e yükselir” deniliyor. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin göçmen veya sosyal açıdan dezavantajlı çocuklara davranışları da notlarda etken oluyor. Öğretmenler çocuğun aile ve sosyal çevresinin de okuldaki başarısını büyük oranda etkilediğini düşünüyor.\n\n
ARSLANER’DEN SİSTEME ELEŞTİRİ\n\nFRANKFURT Kültür ve Eğitim Derneği (KUBİ) Genel Müdürü Arif Arslaner, Almanya’daki eğitim sisteminin mevcut haliyle Türk çocuklarını dedeleri ve annelerinin rolü olan “işçiliğe” hazırladığını söyledi. Arslaner, “Sistem fakirsen fakir kal diyor. İşçiysen çocuğun da işçi olsun diyor. Bundan kurtulmanın yolu tam gün okul sistemidir. Bu noktada bütün Türk sivil toplum örgütlerine önemli görevler düşüyor” dedi.\n\n
Seyfi ALP / FRANKFURT