VODAFONE Vakfı’nın bir araştırması, Alman eğitim sistemindeki şans eşitsizliğinin ne boyutlarda olduğunu gözler önüne serdi. Araştırmaya göre, sosyal durumu iyi olan aile çocuklarının yüksek okula girme şansı, sosyal durumu iyi olmayan ailelere oranla 7 kat daha fazla. Vakfın ‘Yükselme korkusu’ adıyla yayınladığı araştırmanın yazarı Steffen Schindler, Almanya’da üniversiteye girme kriterlerinin çok seçici olduğuna işaret etti. Steffen, sosyal durumu iyi olmayan ve eğitim sisteminden uzak aile çocuklarının üniversiteye gitme şansı olması durumunda bile gelecek endişesi ile üniversite yerine bir meslek eğitimine yöneldiğini söyledi.\n\n
40 YIL ÖNCE DAHA İYİYDİ\n\nAraştırma sonuçları, sosyal durumu iyi olmayan aile çocuklarının üniversite öğrenimi görmesi için yapılan çabaların bir sonuç vermediğini de ortaya koydu. 1970’li yıllarda sosyal durumu iyi olmayan öğrencilerin üniversite girme oranı yüzde 80’lerde iken, günümüzde bu oran yüzde 50 civarında. Yüksek eğitim hakkı bulunan gençlerin üniversite yerine meslek eğitimi yapmalarında, üniversite dünyasından habersiz ailelerin büyük rol oynadığı tahmin ediliyor. Ayrıca birçok meslek eğitiminin ön koşul olarak abitur istemesi de üniversiteye gidenlerin sayısının azalmasına gerekçe olarak gösteriliyor. Araştırmanın tam metni “www.vodafone-stiftung. de/publikationmodul/detail/46.html” adresinden indirilenebilinir.\n\n \n\n
FRANKFURT