ALMANYA’DA 4 bin 600 öğrenciyi kapsayan bir araştırma, göçmen kökenli öğrencilerin matematik ve doğa bilimleri derslerinde ilerleme kaydettiği belirlendi. Matematik ve doğa bilimleri araştırması TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) ile okuma becerisi IGLU (Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung) araştırmalarının Almanya sorumlusu Wilfried Bos, Berlin’de araştırma bulgularının açıklandığı toplantıda, “Son 10 yılın galibi göçmen kökenli öğrenciler” dedi. Bos, ebeveynlerden biri göçmen kökenli olan ailelerin çocuklarının 2007 yılına göre 2011’de matematik ve doğa bilimlerinde oldukça ilerleme sağladıklarını bildirdi. Bos, genel olarak Almanya’da ilkokul öğrencilerinin matematik, doğa bilimleri ve okumda üst sıralardaki yeri koruduğunu söyledi.\n\n
SINIF FARKI\n\nAlmanya’nın her üç dalda ortalama olarak iyi yerde olmasına karşın, her beş ilkokul öğrencisinden biri okulda oldukça geride kalıyor. Bos, uluslararası karşılaştırmada yüksek başarılı öğrenci sayısının Almanya’da çok az olduğunu bildirerek, üstün yetenekli öğrencilerin yeterince desteklenmediğini söyledi. Araştırma toplumsal sınıf farkının Almanya’da çocukların okul başarısında hala çok etkin rol oynadığını bir kez daha gösterdi. Buna göre bir doktor çocuğunun ilkokuldan liseye gitme tavsiyesi alma şansı, bir işçinin çocuguna göre 4,7 kat daha fazla.\n\n \n\n
BERLIN