Dortmund Teknik Üniversitesi’nden Prof. Wilfried Bos, doğa, matematik ve sanat derslerinde kız ve erkek öğrencilerin süreli olarak ayrı ders görebileceklerini söyledi\n\nKUZEY Ren Vestfalya Eyaleti (NRW) Okul Bakanı Sylvia Löhrmann’ın kız ve erkek öğrencilerin bazı dersleri ayrı yapmalarına ilişkin önerisi, Almanya ve dünyada uzun zamandır tartışılıyor. Birçok eğitimbilimci ayrı derse sıcak bakarken, buna karşı çıkanların sayısı da az değil. Löhrmann’ın önerisi hakkında WDR’e konuşan Dortmund Teknik Üniversitesi Okul Geliştirme Enstitüsü Başkanı Prof. Wilfried Bos, bu öneriye destek verdi.\n\n“Erkek öğrenciler maceraları ve korsanları sever, kızlar aşk hikayelerini, erkekler teknik ve bilgisayardan hoşlanır, kızlar hoşlanmaz” tespitlerinin doğru olduğunu söyleyen Prof. Bos, okuma ve sanat derslerinde kız ve erkek öğrencilerin süreli olarak ayrı ders yapmalarından yana olduğunu söyledi. Bunun doğa bilimleri, matematik ve bilgisayar dersleri için de olabileceğini belirtti.\n\nKiel Üniversitesinden eğitim araştırmacısı Prof. Olaf Köller ise, kız ve erkeklerin ayrı ders görmelerine karşı çıkıyor. Sorunun karışık eğitim ve öğretimden kaynaklanmadığını savunan Prof. Köller, “Kız ve erkeklere ayrı ders yerine, eğitim sisteminde daha çok fırsat eşitliğinin nasıl sağlanacağı tartışılmalı” diyor.\n\n
BAZI DERSLERDE AYRILIYORLAR\n\nAlmanya Türk Öğretmen Dernekleri Federasyonu (ATÖF) yönetim kurulu üyesi Nazlı Özdemir, etnik ve dini nedenlerden bağımsız olarak yüzme ve cinsel bilgi derslerinde öğretmenlik yaptığı okulda dönem dönem ayrım yapıldığını bildirdi. Herne'de bir Karma Okulda (Gesamtschule) Türkçe öğretmenliği yapan Özdemir, 7,8 ve 9. sınıflarda da başka derslerin ayrı yapılabileceğini belirten Özdemir, ayrı dersin uygulanabilir olması, ayrıca öğretmen ve okul yönetiminin onaylaması gerektiğini belirtti.\n\n
PİSA ARAŞTIRMASI ORTAYA ÇIKARDI\n\n10 yıl kadar önce yayınlanan ve büyük yankı uyandıran Pisa araştırması, kız öğrencilerin matematik dersinde erkeklerden çok geride olduğunu ortaya çıkarmıştı. Bundan sonra yapılan araştırmalar, kızlarla erkekler arasındaki bu farkın gittikçe açıldığını gösterdi. Öte yandan, erkek öğrenciler de genel olarak okulda başarısız ve bunların çoğu hauptschulelerde yoğunlaşıyor. Ayrıca, kızlara göre daha azı lise mezunu olabiliyor. Öte yandan, sade kız ve erkek okulları neredeyse hiç ilgi görmüyor. Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti’nde 27 kız, 14 de erkek okulu bulunuyor. Burada öğrenim yapan öğrenciler, eyaletteki öğrencilerin yüzde birinin altında bulunuyor.\n\n \n\n
Yunus ÜLGER / DÜSSELDORF