ALMANYA’DA son dönemde online kredi veren şirketler ile bunlara başvurularının çok arttığı gözleniyor. Sparkasse Dortmund Bölge Müdürü Mehmet Daday,”Genel olarak online kredi sunan şirketler kredi dilekçesinde bütün kişisel bilgiler, maddi gelir-gider durumları ve hatta hesap numarası bile talep edilir. Bütün bu bilgilerin sanal ortamda yapılması önemli bir risk unsuru taşıyor” dedi.\n\n
“SANILDIĞI GİBİ HIZLI DEĞİL”\n\nSanal ortamda alınan bilgilerin şirketler tarafından araştırılmasından sonra kredi başvurusu yapan kişiye elektronik posta veya posta yoluyla anlaşmaların gönderildiğini belirten Daday,”Bu anlaşmaların imzalanması ile iş bitmiyor. Posta şirketine gidilip kimlik tasdiki yapıldıktan sonra kredi şirketine gönderilmesi gerekir. Bu da online kredilerin hızlı yürüdüğü inanışını posta süresi hesaplanırsa yanlış olduğu ortaya çıkar” diye konuştu.\n\n
SİGORTA DA SATILIYOR\n\nSanal kredide başka bir olumsuzluğun da istenmeyen kredi sigortalarının kredi başvuran kişiye otomatik olarak satıldığına dikkat çeken Daday, bunun da ekstra bir ödeme getirdiğini kaydetti. Sorun yaşandığı takdirde müşterinin birebir irtibata geçecek danışman bulamadığını belirten Mehmet Daday, “Bilgi almak için telefonda beklerken yüklü telefon faturası ile karşılaşmasına neden oluyor” diye konuştu.\n\n \n\n
Cengiz PARLAYAN / DORTMUND