HOLLANDA’DA bir seyahat acentesinin, internet üzerinden sattığı biletleri havayolu şirketine bildirmemesi ve ücretini de havayolu şirketine ödememesi üzerine yüzlerce yolcu mağdur oldu. Zonfly adlı seyahat acentesinin internet sayfasından Pegasus havayolları ile Türkiye’ye uçuş bileti aldıklarını ifade eden yolcular dört gündür havaalanında hak arayışı başlattı. Hollanda gazeteleri, şirketin 23 Ocak 2015 tarihine kadar sahibinin Behzat Ü. olduğunu bu tarihte ise şirketi Wilfred L. adlı birine devrettiğini yazdı. Behzat Ü.’nün perde arkasında Zonfly şirketindeki faaliyetlerini yürüttüğü ve rezervasyon almaya devam ettiği ancak rezervasyon paralarını Zonfly hesabına yatırmadığını yazdı.\r\n\r\nOfisin 7 Temmuz günü boşaltıldığı da belirtilirken, Behzat Ü.’nün daha önce de bezer yolla iflas gösterdiği dile getirildi. Bugünkü mağduriyetin 600 bin euro dolayında olduğu tahmin ediliyor. Mağdurlardan Şahin Kartal, “Pegasus Havayolları uçak biletini satan Zonfly şirketine 2040 euro ödeyerek beş kişilik bilet aldık. Üç gün önce bilet satan bir şirketin binlerce kişiyi mağdur etmesi kabul edilir gibi değil” dedi.\r\n\r\nHollanda Türk acenteler birliği fahri başkanı Aydın Bayka ise “Hollanda'dan bu kadar yolcu uçuran havayolunun acenteleri kontrol eden yetkilisi yok. Havayolunun aylarca adı kullanılarak bilet satılıyor bu acente belki de bu havayolundan 5 koltuk alıyor” dedi ve mağduriyette vatandaşın yanı sıra acente kadar havayolu şirketini de sorumluluğu olduğunu ifade etti.\r\n\r\n
Yalçın ÇAKIR / AMSTERDAM\r\n\r\n \r\n\r\n