Check-in kuyruğunda uzun süre bekleyip bu nedenle uçağı kaçıranlara tazminat hakkı yok. Bir mahkeme bu yönde karar aldı\r\n\r\n \r\n\r\nİzin sezonunun başladığı şu günlerde bir mahkemeden uçuşla ilgili önemli bir karar geldi. Düsseldorf Sulh Mahkemesi geçtiğimiz günlerde uçuş öncesi havaalanında bagaj verme ve bilet kontrol işlemi (Check-in) için oluşan kuyruk dolayısıyla uçuşu kaçıranlara tazminat ödenmeyeceğine hükmetti.\r\n\r\n
KİŞİNİN KENDİ HATASI\r\n\r\nBu durumun kişinin kendi hatası olduğunu ifade eden mahkeme, Düsseldorf’tan Antalya’ya seyehat etmek isterken işlem sırasının kendisine gelmemesi dolayısıyla uçağı kaçıran ve havayolu şirketinden tazminat talep eden yolcuyu haksız buldu.\r\n\r\n
İFADE ŞÜPHELİ KARŞILANDI\r\n\r\nYolcu, havalimanına 12.30’da geldiğini check-in kuyruğunda uzun süre beklediğini uçağın kalkış saatinin 14.20 olmasına karşın uçak check-in bürosunun 14.15’te kapandığını belirtse de mahkeme ifadeyi şüpheli karşıladı. Kararda, “Yolcuların uzun süre bekledikten sonra kendileri yetkilileri harekete geçirmeli ve yetkililerden uçuş onayı talep etmeli” denildi.\r\n\r\n \r\n\r\n
Cengiz PARLAYAN / DORTMUND\r\n\r\n \r\n\r\n