PARK BRAVO
Mücevher renklerinin hakimiyeti
Türk kadının tanıdığı en eski ve en değerli markaların başında gelen Park Bravo'da bu kış büyük değişimler yaşanıyor. Önümüzdeki günlerde, markanın müşterilerine sunacağı kıyafetleri Türk modasının önemli tasarımcılarından Özlem Kaya hazırlayacak. Dış giyimden, ofis kıyafetlerine, hafta sonu için tasarlanan günlük modellerden gece elbiselerine kadar toplam 400 parçadan oluşan Park Bravo'nun kış koleksiyonu tasarımcı Ayça Güner anlattı: "Bu sezon müşterilerimiz ile buluşturacağımız koleksiyonları üç ana tema üzerine kurguladık. Bunların ilkine 'Radikal' ismini verdik. Minimalist asimetrik formlar, zarf kesimler, siyah beyaz monokrom ile geometrik desenler kullandık. Bu koleksiyonun ana rengi saks mavisi. İkinci temamız, 'Modern retro' adını taşıyor. Bu ikinci mikro koleksiyonda 1970'lerin kadınından yola çıktık. Uzun ve geniş formlu ceketler var, koleksiyonun genelinde trikoya ağırlık verdik. Ayrıca retro izler taşıyan kıyafetlerin üzerinde taşlar, fiyonklar kullandık, bir de mücevher baskıları uyguladık. Mücevher fikri ayrıca mürdüm, zümrüt ve mercan gibi mücevher renkleri kullanmamıza da olanak sağladı. Son koleksiyonumuzda ise müşterimizin beğenileri doğrultusunda ışıltılı, pullu, işlemeli kumaşlarla hazırlandı."
BEYMEN ACADEMIA
Büyük kazaklar altına şifon etekler
Beymen'in ana koleksiyonunun yanı sıra modayı daha sıkı takip eden kadınlar için hazırladığı Academia'nın çıkış noktası sürreal bir hayat yaşamayan, hayatın her alanında topuklu ayakkabıyla gezmeyen kadınları da şıklaştırma isteği. Koleksiyonun kreatif ekibi Aslı Abbasoğlu ve Murat Türkili, Academia'da kendi gardroplarına koymayacakları hiçbir ürüne yer vermiyor. Toplam 150 üründen oluşan Academia koleksiyonunda tasarım kadar styling'e de önem veren tasarımcılardan Abbasoğlu "Bu sezon bir süredir görmeye alıştığımız çabasız rahat kadını iyice sportifleştirmeye çalıştık. Büyük üst parçanın altına yine büyük etekler kullanıyoruz. Dev kazaklar veya sweatshirtler giyiyoruz fakat bunun altına transparan şifon etekler kullanıyoruz. Deri bir bluzu topuksuz ayakkabı ve bol pantolonla kullanabiliyoruz" diyor. Erkeksi parçalara, şaşırtıcı ve kadınsı detaylar ekleyen tasarım ekibi maskülen bir ceketin arkasına sürpriz bir volan detayı eklemiş ya da kabanın yanına fermuvar koymuş. Dış giyim parçaları ve deri bu sezon Academia'da en çok satılan ürünler arasındaki yerlerini almış. Abassoğlu, militer ve kamuflaj deseni ile dalga geçen bir koleksiyon hazırladıklarını şöyle açıkladı: Dünyada da askeri temalar çok işleniyor, biz biraz daha alternatif bir yol bulduk. Bunları çiçek detayları ile veya kamuflaj desenini özel dokumalarla parlakşekillerde kullandık."
KOTON
Jean, çorap ve örme elbise dönemi
Kış için modadaki gelişmeler doğrultusunda 3 bin parçalık ürün hazırlayan Koton, bu yıl ilk kez 350 parçalık jean, uygun fiyatlı örme elbise, 350 parçalık iç giyim ve trendleri tamamlamak için çorap koleksiyonu ile sezona 'merhaba' dedi. Sabahtan akşama, ofisten spor giyime kadar hayatın her noktası için hazırlanan Koton ürünleri arasında bu kış, trikolar ve kabanlar çok kuvvetli. Markanın Eş CEO'su Gülden Yılmaz "Pantolon çeşitliliğini artırdık, ekose de çok satıyor. Bolundan darına, ekosesinden şıkına kadar tüm gömlekler sezonun öne çıkanları" diyor. Koton'un DNA'sında şehirliliğin önemli bir yeri olduğunu vurgulayan Yılmaz bu yıl trendlerin yönlendirmesiyle spor ve rahat kıyafetler olduğunu söylüyor. Yılmaz'a göre kış sezonunda bolca bordo, yeşil ve turkuvaz göreceğiz. Koton bir sonraki adımda paltoları öne çıkaracak.
İPEKYOL
Feminenlik detaylarda
Her sezon 750 parçalık tekstil, 250 parçalık ayakkabı, aksesuvar ve çanta ile müşterisini karşılayan İpekyol bu sezonu kendini ifade eden anahtar sözcükler üzerine kurmuş. Reklam kampanyaları dünyanın en önemli moda fotoğrafçıları Mert&Marcus ikilisi tarafından çekilen markanın yaptığı araştırmalar ve tasarım ekibinin müşterilerin yorumları sonunda ulaştıkları sonuç; İpekyol'un detaylarda feminenliği yakalaması üzerine odaklanmış. Markanın tasarım departmanının başındaki Hilal Tunç "Müşterilerimiz bizi feminen, ayrıntılara önem veren, minik detaylarla kadınsılığı öne çıkartan bir marka olarak tanımlıyorlar. Biz de bu yıl müşterimizin beklentileri yönünde bir koleksiyon hazırladık" diye konuşuyor. Kış sezonunda siyahların, antrasitlerin, grilerin yanına, İpekyol'un gelenekselleşen renkleri pembe, mavi, safran ve fuşya eklenmiş. Tunç "Son üç sezondur dünyanın her yerinde pantolon yükselişte. Biz de bunu uyguladık. Fakat İpekyol, terzi işçiliği ile ön plana çıkan bir marka, bu yüzden bu sezon ceketler ve elbiselerimiz de iddialı" diyor.