Yıldızlar sultanların taşını çok beğendi
Adını Osmanlı sultanlarından alan sultanit taşı, mücevher firmalarının elinde değerli mücevherlere dönüşüyor. Durum böyle olunca da dikkat çekici her şeyin peşinde olan Hollywood yıldızları son dönemde sultanit taşından yapılmış tasarımlarla kırmızı halıda arz-ı endam ediyor. Estella Warren, Brooke Burns ve Brooke Burke bu taşın cazibesinden etkilenen yıldızların başında geliyor. Taşı yabancı tasarımcılar sık sık kullansa da Türkiye'de taştan yararlanan firmaların sayısı çok az. Taşa koleksiyonlarında yer veren Erzin Pırlanta Butiği'nin sahibi Özgür Erzin, "Adı son dönemde csarite olarak da anılan taş, doğada renk değiştirebilen beş taştan biri. Bu taş sadece Türkiye'de çıkarılıyor. Türk mücevherciler henüz taşın kıymetinin farkında değil ancak Rhonda Faber Green, Erica Courtney ve Daniel Gibbings gibi birçok mücevher tasarımcısı bu taşı kullanıyor" diye konuştu.
Bir ayda 500 bin dolarlık satış
Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul'da bu sene yaşanan en büyük gelişme Ekonomi Bakanlığı'nın desteğiyle kurulan The Core İstanbul'du… Moda haftası sırasında tasarımcıların, alıcılarla bir araya gelmesinde yaşanan kopukluğu ortadan kaldırmak için hayata geçirilen bu projenin kurucularından MTD Başkanı Mehtap Elaidi ile konuştuk. Elaidi'ye moda haftasının üzerinden yaklaşık bir ay geçtikten sonra The Core üzerinden tasarımcılara ne kadarlık sipariş geçildiğini sorduk. Elaidi, "Kesinleşen alımlar ve devam etmekte olan görüşmelerle birlikte alımların toplamda 250 bin-500 bin dolar aralığında gerçekleşmesini bekliyoruz. 41 tasarımcımızın koleksiyonlarını yurtiçi ve yurtdışından katılan satın almacılarla buluşturduk. Yurtdışından Suudi Arabistan, Lübnan, Birleşik Arap Emirlikleri, Azerbaycan ve Rusya en çok satın alma yapan ülkeler oldu" diye konuştu.
Kendi kolyenizi yapın!
Tasarım dünyasında her şeyin kişiselleştirilmesinin ne kadar popüler olduğundan bahsetmemize gerek yoktur sanırım. Böyle bir trendinse mücevher dünyasını etkilememesi söz konusu değildi. Son dönemde mücevher dünyasında en hızlı ivmeyi, floating locket (cam bir madalyonun içine kendi seçtiğiniz minik sembolleri yerleştirme) akımı kazandı. Bu trend, Göknur Karadağ ve Kıvılcım Kıran'ın kurduğu Luzdemia markasıyla Türkiye'ye de geldi. Markaları sosyal medyada kısa sürede çok popüler olan Kıran ve karadağ şöyle konuşuyor: "Online alışveriş sitemizi hazırlarken bir yandan da sosyal medya hesaplarımızdan hazırlıklarımızı ve ürün görselleri paylaşmaya başlamıştık. O ilk zamanlarda paylaştığımız, hiç satış kaygısı olmayan, gayet amatörce çekilmiş resimlerimizden ürünleri görüp isteyenler oldu. Yani talep daha biz ürünü piyasaya sunmadan, ürün tanıtımı yapmadan başlayınca biz de talepleri geri çevirmedik ve böylece ilk siparişlerimizi Instagram kanalı üzerinden almış olduk"