Her işbirliği iyi sonuçlanmıyor

Her işbirliği iyi sonuçlanmıyor

Markalar ve ünlü isimler arasında yapılan anlaşmalar zaman taraflardan birini hayal kırıklığına uğratıyor. Bazen markalar anlaşmalarını bitiriyor. Bazen de şöhretler eleştirilerle yüz yüze kalıyor

Ünlü isimlerle markaların işbirliği yapması yeni bir olay değil. Hatta birçok marka, yaşamı ve duruşuyla kendisine yakın hissettiği her alandan ünlü isimle farklı anlaşmalar yapıyor. Kimi markanın elçisi, kimi yüzü, kimi sözcüsü oluyor… Bazı markalar ve ünlüler cidden o kadar örtüşüyor ki birinin ismini söylediğiniz an hemen diğeri aklınıza geliyor. Ancak bazen de bu işbirlikleri bir diğerinin imajını zedeleyecek bir boyuta geliyor.

TARTIŞMAYA NEDEN OLDU
Birleşmiş Milletler İyi Niyet Elçisi olan ve özellikle organizasyonun kadınlarla ilgili çalışmalarında yer alan İngiliz oyuncu Emma Watson, geçtiğimiz günlerde neredeyse üç yıl öncesine dayanan bir reklam kampanyası yüzünden ağır eleştiri aldı. İngilizce yayın yapan Gal-Dem isimli sitesinde makaleler kaleme alan Naomi Mabita, Watson'ın 'deki rolü inandırıcı bulmadığını söyleyip genç oyuncunun yıllar önce yer aldığı bir reklam kampanyasına gönderme yaptı. 2011-2013 yılları arasında kozmetik devi Lancome'un güzellik elçilerinden biri olan Watson, markanın renk beyazlaştırıcı ürünlerinin reklam kampanyasında yer almıştı. Watson'ı tek tip güzellik anlayışını benimsemekle suçlayan Mabita'nın yazısı resmen internette büyük olay yarattı. Watson'ın temsilcileri oyuncu ve marka arasında şu an bir işbirliği olmadığının altını çizdi. Watson hayranları oyuncuya yönelik anlamsız bir linç kampanyası yürütüldüğünden dem vurdu. Yazara dünyanın dört bir yanından destek verenler oldu. Ürünü kullananlar ise memnun oldukları bir ürün yüzünden çıkan tartışmaya anlam veremediklerini belirtti. Ancak tabii ki bu olay işbirlikleri sırasında yaşanan ilk ayrım ve tartışma değildi.

MARKALAR ÇEKİLDİ
Çok kısa süre önce Rus tenisçi Maria Sharapova'nın doping yaptığını kabul etmesinin ardından da birçok marka isminin lekelenmemesi için hızlı adımlar atmak zorunda kalmıştı. Nike hemen tenisçi ile anlaşmasını bitirdi. Tag Heuer kontratı devam eden sporcuyla kontrat uzatma görüşmelerini sonlandırdığını açıkladı. Porsche de hemen anlaşmasını sonlandırdı. Dünyanın en zengin sporcusu olan Tiger Woods'un da eşini aldatmasının ortaya çıkmasının ardından sponsorları birer birer anlaşmalarını iptal etmişti. Beş sponsorunu kaybeden Woods, böylece yıllık 50 milyon doları aşkın gelirden de olmuştu.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Her işbirliği iyi sonuçlanmıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN