Bir yandan iki yıla yayılan ve hâlâ önümüzdeki günlerde bize ne yaşatacağı belirsiz Covid-19 virüsü, diğer yanda dünyanın dört bir yanını saran yangınlar ve tüm yazı etkisi altına alan doğal afetler... Hepimizin psikolojisinin bozulduğu, tam toparlanmaya çalıştığımız anda tekrar tekrar negatif bir şekilde etkilendiğimiz bu dönemde modaya dair bir şeyler kaleme almak oldukça zor... Ama bir yandan da hep dediğimiz gibi moda hem sosyolojik ve psikolojik olayların doğal bir yansıması hem de yaşadığımız zorlu anlardan bir nebze de olsa uzaklaşmamızı sağlayan bir araç... Tüm dünya da aynen bu mantıktan ve dünyanın en büyük endüstrilerinden birinden beslenen milyonlarca ailenin hayatlarını sürdürebilmesi için modaya dair haberler yapmaya devam ediyor... "Tüm dünyanın çaresizlik içinde bulunduğu bu dönemde ne oluyor ki modaya dair?" dediğinizi duyar gibiyim... Dediğim gibi bu iki yıl içinde çok kan kaybeden moda dünyası farklı yöntemlerle moda severlerle bağlarını korumaya çalışıyor temel olarak. Bu farklı yöntemlerden en dikkat çekicisi ise hepimizin kafamızı boşaltmak için izlediğimiz sinema filmleri ve diziler... Bir süredir hem oyuncu kadrosuyla hem de iddialı kostüm çalışmalarıyla dikkat çeken üç yapım tüm dünya basınının dilinde... Biz de bu hafta bu yapımları ve modayla kurdukları bağları masaya yatıralım istedik...
HOUSE OF GUCCI
90'lı yılların ihtişamı
İtalya'nın en önemli modaevlerinden biri olan Gucci ürpertici bir tarihe sahip. Ve bu tarih yeni sezonda vizyona girecek House of Gucci ile dünyaya bir kez daha anlatılacak. Lady Gaga'nın başrolde olduğu film 1995 yılında geçiyor. İmparatorluğun gelinlerinden Patrizia Reggiani'nin kocası Mauricio Gucci'yi öldürtmesine varan entrika ve ihanet dolu günleri gözler önüne seriyor. Kocasını öldürttüğü için 29 yıl hapis cezası alan Reggiani'yi canlandıran Lady Gaga, bizlere bu filmle beraber 90'lı yılların seksapalitesini ve iddiasını ortaya koyuyor. Ve tabii ki bu filmle birlikte 90'lı yılların yeniden popüler olması demek o döneme dair kıyafetlerin de yeniden popüler olması anlamına geliyor. Bulgari mücevherlerle süslenen başrol oyuncusu o dönemin kusursuz, dişi ve fazlaca iddialı tarzını ortaya koyuyor. Moda yorumcuları filmin vizyona girmesiyle birlikte 90'lı yıllara ait ürünlerin ya da o dönemi hazırlatan tarzların satışının patlayacağı görüşünde.
GOSSIP GIRL /DEDİKODUCU KIZ
Vintage ve ikinci el
Orijinali 2007-2012 yılları arasında yayınlanan ve tüm dünyada milyonlarca hayrana kavuşan bu dizi Blake Lively'nin de aralarında bulunduğu pekçok genç yıldızın A sınıfı oyuncular olarak Hollywood'a katılmasını sağladı. Ve bunda dizideki iddialı kostüm tasarımları da etkili oldu. Dizinin yeni uyarlaması 8 Temmuz'da HBO'da yayınlanmasıya yeniden iddialı kostümleriyle bir anda gündeme oturdu. Ne de olsa New York'un en zenginlerinin gittiği bir kolejdeki kıyafetler ve o gençlerin yaşamı herkesin merakını çeliyor... Şu anda içinden geçtiğimiz sürecin de etkisiyle dizinin karakterleri sürekli vintage parçalarla görüntüleniyor ya da ikinci el ürünler satın aldıklarının altını çiziyor. Dizinin kostüm tasarımcısı Eric Daman ThredUp isimli ikinci el ürün satan alışveriş sitesiyle özel bir anlaşma yaptıklarını ve isteyenlerin dizi karakterlerinin giydiği kıyafetleri o siteden satın alabileceğini belirtiyor. Karakterler Fendi, Chanel, Ralph Lauren ve Marchesa Notte'den bol bol giyiniyor. Bu parçaları çok daha uygun fiyatlı olan All Saint, Rag&Bone ve Akice+Olivia gibi markalarla kombinliyor.
SEX AND THE CITY
Ekonomik tercihler
ABD'de 1998-2004 yılları arasında yayınlanan dizi ardından çekilen sinema filmleriyle dünya genelinde dikkat çekmişti. HBO dizinin ana karakterlerininin hayatlarında nasıl yollarda bulunduklarını anlattığı And Just Like That ile yeniden Sex and the City hayranlarını ekranları karşısına kilitlemeyi planlıyor. 10 bölümden oluşan ve yeni sezonda yayınlanması planlanan yeni dizide Sarah Jessica Parker yine başrolde. Dizinin çekimlerinin başlamasıyla da tabii ki oyuncuların kostümleri dünya basınında yer almaya başladı. Dizinin JustLikeThatCloset isimli Instagram sayfasından her bölümde kullanılan kostümleri öğrenmeniz mümkün. Bu sefer karakterlerin daha faza vintage ve Forever21'ın da aralarında bulunduğu ekonomik tercihler yaptığına şahit oluyorsunuz. Ve bir yandan baş karakterin ilk diziden parçalar giymesi, eski kıyafetlerin yeniden yorumlanarak ileri dönüşüm parçalar haline getirilmesi de herkese ekonomik hareket etmesi tavsiyesinde bulunuyor.
MODAKAZANI
MÜHENDİSTEN ŞAPKA KOLEKSİYONU
Son dönemde tasarımcılardan çok farklı meslek dallarından moda tasarımı işine el atan birçok kişi dikkat çekiyor. Bunlardan biri de mühendislik eğitimi aldıktan sonra Withlove isimli kendi tasarım şapka markasını kuran Zahide Özcan... Birer adet tasarlanan el yapımı şapkaları ile dikkat çeken marka sadece özel davetlerde değil günlük hayatında da şapkalarla dikkat çekiyor. Markanın kolektif bir moda felsefesiyle yaratılmış az sayıda ve el emeği ile üretilen kreasyonunu withlove.online web sitesinde, Brandroom Yalıkavak, Marsel Selimiye, Luzdemia (İstanbul) mağazalarında moda severlerin beğenisine sunuluyor.
MİNİ KOLEKSİYON ZAMANI
Genç nesil markalar sayısız adey ürünle modaseverlerin karşısına çıkmak erine az ve öz sayıda klasik parçalarla hazırladıkları koleksiyonlarla dikkat çekiyor. Bu markalardan biri de Foxglove... Marka yaz davetleri için 8 parçalık bir koleksiyon hazırladı. Bu kapsül koleksiyonla yazın dinamik enerjisini ve canlılığını yansıtan Foxglove sıradışı cut-out detaylarıyla fark yaratıyor
ARILARDAN GELEN DOĞAL BAKIM
Hepimiz gördük kü tek kurtarıcımız, onsuz yapamayacağımzı tek şey doğa... Doğal ürünler de tam da bu nedenle büyük bir yükselişte... Geliştirdiği inovasyon ödüllü, patentli özütleme yöntemiyle ve yaptığı projeler ile ulusal ve uluslararası arenada 37 farklı ödüle layık görülen BEE'O Propolis kısa süre önce S.O.S Yoğun Bakım Kremi'ni piyasaya sürdü. Yaz aylarının gelişiyle birlikte güneş yanıkları, lekelenmeler, cilt kuruluğu ve küçük yaralanmalar gündeme geliyor. İşte tam da bu durumda doğal formülü ile arılardan gelen mucizeyi bu krem bizlere ulaştırıyor. Krem içinde saf Anadolu propolisi, arı sütü, ham bal, hyoluronik asit, zeytinyağı, mineral çinko, B5 ve E vitaminlerini barındırıyor.
HAFTANIN KONUĞU
DİCLE İPEK
ÖZTAŞKIN'IN TERCİHLERİ
Moda dünyasında farklı bakış açısı ve duruşuyla dikkat çeken birçok genç marka var. Bunlardan biri de tasarımcı Dicle İpek Öztaşkın'ın sahibi olduğu Rivus... Cinsiyetsiz ve doğa dostu tasarımlarıyla dikkat çeken Öztaşkın ile stilini ve pandeminin moda dünyasına etkisini konuştuk.

Pandemiyle birlikte birçok şey değişti diyebilirim. Daha rahat, daha efektif ve daha konforlu ürün tercihleri yapıyorum. Çok desenli ve iddialı parçalara ise şüphe ile bakıyorum.

Beynimde bir trafik lambası var ve abartılı bir şeye yöneldiğim sırada kırmızı ikaz ışığı yanıyor.

Aksesuvar ve ayakkabı ile stilimi tamamlamayı seviyorum. Kişinin en güzel ve iddialı halinin doğal hali olduğunu düşünüyorum.

Bu süreçte Rivus koleksiyonunda spor tarzda ve comfort ürünlere ağırlık verdik. Online satış sitemizin alt yapısı iyiydi ve oturmuştu. Fakat sitemizi daha da kapsamlı ve daha kolay kullanılabilen bir hale getirdik.

Zamansız, sade parçalar trendi her zaman en sevdiğim trend.

Ara renkleri daha çok tercih ediyorum. Canlı renk olarak da sarı ve turuncu tercihim...

Sadece bu sezona has değil, hiçbir zaman sevmediğim bir trend olarak file ve dantel diyebilirim.