Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Yan aynalar tarihe karışıyor

Otomotiv dünyasında konvansiyonel aynalar yerine dijital kamera kullanan markaların sayısı artıyor. Audi ve Lexus’dan sonra şimdi de Honda elektrikli modelinde yan ayna kamera sisteminin standart olacağını açıkladı

Otomobilde yaşanan ayna devrimi yaygınlaşmaya başladı. Audi ve Lexus'dan sonra konvansiyonel yan aynalar yerine küçük kamera kullanan markalara Honda da katıldı. Japon marka, yeni elektrikli Honda e modelinde yan ayna kamera sisteminin standart olacağını açıkladı. Dijital kameralar, tasarım, güvenlik ve aerodinamik açıdan önemli avantajlar sunuyor. Geleneksel yan aynaların yerini alan küçük kameralar, görüntüleri araç içine yerleştirilen iki adet 6 inçlik ekrana aktarıyor. Söz konusu ekranlar ön konsolun her iki ucuna ergonomik açıdan sürücünün rahatlıkla görebileceği bir noktada sürücüye doğal bir görünüm sunacak şekilde konumlandırılıyor. Kameralar sadece görüntüyü iyileştirmekle kalmıyor. Aynı zamanda aerodinamik sürtünmeyi geleneksel kapı aynalarına kıyasla yaklaşık yüzde 90 azaltıyor. Bu da aracın verimliliği ve menzili noktasında kazanım sunarken, tüm araç için yaklaşık yüzde 3.8'lik bir iyileşme sağlıyor. Ayrıca, normalde daha yüksek hızlarda yan aynalar nedeniyle oluşan rüzgar gürültüsünde önemli bir azalma oluyor. Yan ayna kamera sistemi güvenlik açısından da önemli. Sürücü araç ayarları üzerinden 'normal açı' ve 'geniş açı' olmak üzere iki farklı görüş açısından birini seçerek geleneksel aynaya oranla kör noktayı normal açıda yüzde 10 ve geniş açıda yüzde 50 kadar azaltabiliyor. Ayrıca geri vites seçildiğinde geliştirilmiş kamera açısına ek olarak ekranda kılavuz çizgileri beliriyor. Ekran parlaklığı ortam ışığına bağlı olarak otomatik ayarlanıyor. Sistemin olumsuz hava, düşük ışık ve gece koşullarında parlamayan bir görüntü sunması için kapsamlı test ve geliştirme çalışmaları yapıldı. Böylece sürücüye geleneksel aynalara oranla her ortamda daha net bir görüntü sunuluyor.


DİJİTAL KAMERA DÖNEMİ BAŞLADI
Otomotiv dünyasında dijital ayna fikri yeni değil. Dijital aynalar, daha önce sadece fuarlarda sergilenen konsept modellerde görülüyordu. Audi ve Lexus ilk kez seri üretim otomobillerde konvansiyonel yan aynalar yerine küçük kameralar kullanmaya başladı. Audi elektrikli SUV modeli e-tron, Lexus ise yeni ES sedan modelinde dünyanın ilk dijital aynasını tanıttı. Lexus, dijital yan aynaların kullanıldığı ES modelini öncelikli olarak Japonya'da satışa çıkardı. Audi ise dijital aynaları e-tron'da opsiyonel olarak müşterilerin beğenisine sundu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA