Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Otomotivcilerin insansı robot sevdası

Honda ve Toyota’dan sonra şimdi de Güney Koreli Hyundai insansı robot üretti. Yapay zekaya sahip insansı robot, dil ve yüz tanıma özelliklerine sahip

İnsansı robot üreten otomotiv markalarına Güney Koreli Hyundai de eklendi. Geçtiğimiz ay Boston Dynamics'i bünyesine katan Hyundai, yapay zekaya sahip insansı bir robot üretti. Hassas dil ve yüz tanıma özellikleri olan DAL-e ismi verilen robot, hareket kabiliyetini zekasıyla birleştirerek oldukça önemli görevlerde kullanılacak. Son derece gelişmiş bir müşteri hizmetleri robotu olan DAL-e, insanlarla bağımsız olarak tek başına iletişim kurabiliyor. İsmi, "Drive you, Assist you, Link with you-experienc -Sizi yönlendirir, size yardımcı olur, sizinle bağlantı kurar-deneyim" kelimelerinin baş harfleri kullanılarak oluşturulan DAL-e, geleneksel robotlardan farklı olarak kişisel bir şekilde iletişim kurabiliyor.
Görsel açından da etkileyici bir çekiciliğe sahip olan robot, insansı gövdesiyle de dikkat çekiyor. DAL-e, 1.16 metre boy ve 80 kilogram ağırlığıyla diğer robotlara göre daha hafif ve daha kompakt bir yapıda. Hareketlilik açısından çok yönlü dört tekerleğini de kullanabilen robot, konulduğu yerde serbestçe hareket edebiliyor. Ayrıca, geniş bir ekrana kablosuz olarak bağlanarak araçları ve teknolojileri rahatlıkla anlatabiliyor. Böylece, ziyaretçilerle birebir yakından ilgilenirken aynı zamanda vücut dilini de kullanarak eğlenceli bir ortam oluşturuyor. Android alt yapısı kullanan DAL-e'nin pilot operasyonuna Seul'deki bir yetkili satıcısında başlayan Hyundai, daha sonra diğer showroomlarda da bu robottan faydalanacak.

YÜZ İFADELERİNİ ANALİZ

Dünyanın ilk insansı robotu Japon otomotiv markası Honda tarafından 1986 yılında üretildi. Asimo adı verilen robot, ileri, geri, adım adım ve yana yürüme gibi hareket kabiliyetlerinin yanı sıra insan çevikliğinde ve hızında merdiven çıkabilme yeteneğini sahipti. İnsanların selamlayan yüzlerini hatırlayıp isimleriyle hitap edebilen Asimo, aynı anda konuşan birden fazla kişinin konuşmalarını birbirinden ayırabiliyor. Honda, ticari bir ürün olarak gelecek görmediği Asimo'nun fişini çekecek. Ancak robot teknolojisini ve yapay zekayı başka ürünlerde kullanacak.
Toyota da insansı robot geliştiren otomotiv markaları arasında bulunuyor. Marka, 2013'te Uluslararası Uzay İstasyonu'nda 18 ay geçiren ve uzayda konuşan ilk robot olarak tarihe geçen Kirobo'nun bir insan avucuna sığan küçük versiyonunu geliştirdi. Ayakta 34 cm, oturduğunda ise 10 cm boyundaki Kirobo Mini, kompakt boyutları sayesinde her yere kolaylıkla taşınabiliyor ve Bluetooth yoluyla akıllı telefonlara bağlanarak rahatlıkla kontrol edilebiliyor.
İçerisindeki kamerayla insanların yüz ifadelerini analiz ederek onların duygularını anlamaya çalışan mini robot Kirobo, bu ifadelere göre karşısındaki kişiye insansı tepkiler veriyor.
Sesinin tonunu ve hareket tarzını da konuştuğu kişiye göre belirleyen Kiribo, sahipleriyle vakit geçirdikçe onların sevdikleri ve sevmedikleri şeyleri de hatırlıyor. Kirobo Mini, onlarla olan gündelik konuşmalarında ellerini ve başını oynatırken konuştuğu kişinin yüzüne bakıyor.

DOKTORLARA VE HEMŞİRELERE YARDIMCI OLACAK

Robot çalışmalarına ilk olarak 70'li yıllarda başlayan Toyota, araç gereç kullanabilen, limitli hareket kabiliyeti olan kişilere yardım edebilen, medikal ve hasta bakım hizmeti verebilen robotları geliştirmek için araştırmalar yaptı. Kribo'dan önce Humanoid, i-foot ve Robina isimli robotlar da geliştirildi. Hareket edebilme ve tüm vücudunu koordine edebilme becerisine sahip Humanoid, yürüyebiliyor, araç gereç kullanabiliyor, hatta tam fonksiyona sahip parmakları ve dudaklarıyla trompet ve keman çalabiliyordu. Robina düşünebiliyor, objeleri taşıyabiliyor ve sohbet edebiliyordu. Markanın robot ailesine başka modeller de katılıyor. Bu ailenin amacı, sağlık hizmeti veren yetkililere hemşire ve doktorlara yardımcı olmak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA