ŞİFRELER DEVRE DIŞI
Fransız basını, kapıyı kırmaya çalışan kaptan pilotun "Andreas, aç şu kapıyı" diye seslendiğini aktardı. Uzmanlara göre uçağın alçaldığını fark eden pilot olaya müdahale etmek istedi. Kapıyı sadece kendisinin ve yardımcısının bildiği şifreyle açmayı denedi. Fakat sistem, şifreyi redetti. Lubitz şifreyi bloke etmişti. Çaresiz kalan pilot, kurşun geçirmez kapıyı kaba kuvvetle kırmayı denese de başarılı olamadı. Salı günü düşen uçak, sekiz dakika boyunca düzenli olarak alçaldıktan sonra, Barcelonette kenti yakınlarındaki bir dağa çarparak paramparça olmuştu.
'SÖYLEYECEK SÖZ BULAMIYORUZ'
Lufthansa Havayolları'nın CEO'su Carsten Spohr dün düzenlediği basın toplantısında "İkinci pilotun yaptığı şey karşısında söyleyecek söz bulamıyoruz" dedi. Faciayı "şirket tarihinin en korkunç olayı" diye tanımlayan Spohr, "En kötü kâbuslarımızın da ötesinde bir kaza. Şaşkınız" dedi. "Mürettebatımızı seçerken son derece dikkatli davranıyoruz. Pilotlarımız her yıl sağlık taramasından geçiyor" diyen Sphor, bir soru üzerine, "Sağlık taramamız, psikolojik testleri içermiyor" diye konuştu. "Şirket olarak ne kadar sıkı güvenlik önlemi alırsak alalım, böylesine bir olayın olma ihtimalini tamamen bertaraf edemeyiz" diyen Spohr, faciayı "istisnai bir durum" olarak niteledi. Pilotlarına güvenlerinin tam olduğunu belirten Spohr, "Lufthansa pilotları dünyanın en iyi pilotlarıdır" şeklinde konuştu. Kazada hayatını kaybedenlerin yakınlarına, finansal destek sağlayacaklarını belirten Sphor, herhangi bir detay vermedi.
İLK PİLOT CİNNETİ DEĞİL
Fransa'da kasten düşürülen uçak ilk değil. Geçmişte buna benzer olaylar yaşandı.
- 19 Aralık 1997: Singapurlu Silkair Havayolları'na ait Boeing 737 tipi uçağının kaptan pilotu, uçuşta cinnet getirdi. Uçak Sumatra Nehri'ne çakıldı. 104 yolcu öldü. Pilotun 1 milyon dolar borcu çıktı.
- 11 Ekim 1999: Air Botswana Havayolları'nda çalışan bir pilot havayolu yönetimine kızarak ATR 42 tipi uçak kaçırdı. Daha sonra bu uçağı apronda bulunan şirketin diğer uçaklarının üzerine çaktı. Olayda pilot öldü. Air Botswana filosundaki uçaklar yandı ve şirketin tek uçağı kaldı.
- 31 Ekim 1999: Mısır Havayolları'nın 217 yolcusuyla Kahire- New York seferini yapan Boeing 767 tipi uçağı Atlantik Okyanusu'na çakılmıştı. Uçağı kokpitte tek başına olan ikinci pilot Cemal El-Batuti'nin oto pilottan çıkarılıp dalış kumandası verildiği öğrenilmişti.
- 29 Kasım 2013: Afrika'da Mozambik Havayolları'nın uçağı Maputo-Angola seferini yaparken düşmüş, 33 yolcu ve mürettebat ölmüştü. Kara kutularının çözümlenmesinin ardından kaptan pilot Dos Santos Fernandes'un, ikinci pilot tuvalete gittikten sonra kokpit kapısını kilitlediği 11 bin 500 metre yüksekte alçalma komutu verdiği belirlenmişti.