Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İngiliz basını Brexit'i nasıl gördü

Giriş Tarihi: 24.6.2016 09:53
İngiliz basını Brexit'i nasıl gördü

'de yayın yapan çok sayıda gazete bugün manşetlerinde ayrılık kararını yazdı.

Birleşik 'ta dün yapılan referandumda seçmenler ülkenin Avrupa Birliği'nden () ayrılmasına karar verdi. 'deki AB referandum sonuçları İngiliz basınına da çarpıcı manşetlerle yansıdı.

THE SUN: AB GÖRÜŞÜRÜZ

Referandum öncesi ayrılmadan yana tavır koyan gazeteler, zafer sarhoşu manşetler attı. "The Sun" alaycı bir şekilde "AB görüşürüz" başlığını kullandı.

"SEE EU LATER"

İngiliz bulvar gazetesi The Sun referandum öncesi tarafını belirleyerek "AB'den ayrılalım" demişti. The Sun bugün de çarpıcı bir manşetle çıktı. Manşetinde kelime oyunu yapan "The Sun" alaylı bir şekilde "See you later"ı Avrupa Birliği'nin kısaltması "EU" şeklinde değiştirerek "See EU later" "AB görüşürüz" başlığına dönüştürdü. "The Sun" gazetesi alt başlıkta ise,"Birleşik Krallık, Avrupa Birliği'nden ayrılmaya uyandı" cümlesini kullandı.

SCOTTISH DAILY MAIL: 43 YIL SONRA AB PRANGASINDAN KURTULDUK

İskoçya'daki seçmenlerin büyük çoğunluğu "AB'de kalalım" yönünde oy kullandı. İskoçya'ya yayımlanan "Scottish Daily Mail" gazetesi ise, "Biz ayrıldık" manşetini attı. "Scottish Daily Mail" gazetesi "43 yıl sonra Birleşik Krallık AB prangasından kurtuldu"alt başlığını kullandı.

DAILY MIRROR: BİZ AYRILDIK

Referandum öncesi "AB'de kalalım" yönünde tercih yapan bir diğer bulvar gazetesi Daily Mirror da, "Biz ayrıldık" manşetini kullandı. Manşetinde Birleşik Krallık bayrağını kullanan Daily Mirror, "Britanyalılar AB'den ayrılma yönünde oy kullandı" dedi.

METRO: BİRLEŞİK KRALLIK BÖLÜNDÜ

İngiltere'nin başkenti Londra'da satılan ve ücretsiz olarak dağıtılan Metro gazetesi ise,"Birleşik Krallık bölündü" manşetini attı.

Gazete erken baskı yaptığı için referandum sonuçlarını bilemedi. "AB'de kalalım" diyenlerin kafa kafaya bir zafer kazandığını belirten Metro, UKIP lideri Nigel Farage'ın yenilgiyi kabul ettiğini yazdı.

DAILY EXPRESS: BİRLEŞİK KRALLIK İÇİN TARİHİ GÜN

İngiltere'de yayımlanan bir diğer bulvar gazetesi Daily Express de, "Birleşik Krallık için tarihi gün" manşetini kullandı.

Daily Express, referandum sonuçları İngiltere Başbakanı David Cameron'ın makamı olan "Downing Street" ile finans piyasalarını sarstığını iddia etti.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
İngiliz basını Brexit'i nasıl gördü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN