VBS, öğrencilerin ders dönemi içerisinde aldıkları notlardan devamsızlık sayılarına kadar daha pek çok konuda aileleri bilgilendiren ve bu sayede ilkokul düzeyindeki eğitimi destekleyen bir sistemdir. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce geliştirilmiş olan sisteme öğretmenler not ve devamsızlık gibi konularda bilgi aktarımı yaparlar. Fakat öğretmenler ile idarecilerin sisteme giriş yaptıkları ekran veli ve öğrenci girişinden farklıdır.
VBS girişi nasıl yapılır?
Öncelikle sisteme giriş için öğrencinin T.C. kimlik numarası ile okul numarası gerekiyor. Sistemin ana sonra sisteme giriş yapmak mümkün. Aşağıdaki bağlantının sol tarafı idareciler, sağ tarafı veliler için düzenlenmiştir. Veliler bu bağlantıdaki sayfanın sağ kısmındaki bilgileri doğru bir şekilde doldurarak ebeveynleri oldukları öğrenci hakkında erişmek istedikleri bilgilere kolaylıkla ulaşabilirler.
E-okul Veli Bilgilendirme Sistemi: https://e-okul.meb.gov.tr/logineokul.aspx
E-okul üzerinden hangi bilgilere ulaşılabilir?
Haftalık ders programı: öğrencilerin ders günlerinde hangi derslere katılım göstermesi gerektiği tanımlanır.
Şube not ortalaması: öğrencinin herhangi bir dersteki not ortalaması sınıfın yine o dersteki genel not ortalamasıyla kıyaslar.
Not bilgisi: öğrencilerin dönem içerisinde aldıkları notları gösterir.
Devamsızlık bilgisi: öğrencilerin dönem içerisinde kaç gün okula gelmediğini gösterir.