Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İş Bankası'nın akıllı kalemi formu 1 dakikada dolduruyor

İş Bankası form doldurma süresini 11'den 1 dakikaya indiren akıllı kalemi yıl sonuna kadar tüm şubelerde kullanmayı hedefliyor

Giriş Tarihi: 2.9.2009
Sanal memur ile şubelerdeki kuyrukları, akıllı kalemle form doldurma süresini kısaltmayı planlayan İş Bankası teknolojiyi müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik kullanmayı hedefliyor. İş Bankası Operasyonlar ve Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, yeni teknolojileri çok kişinin izleyip pek azının kullandığını ifade ederek, müşteri odaklı yapılanmada teknolojiden daha fazla faydalanacaklarını vurguladı.

20 ŞUBEDE DENENİYOR

Aran, "Kredi kartı başvuru formunun doldurulması banka müşterisi için yaklaşık 11 dakika. Biz akıllı kalemle bu süreyi 1 dakikanın altına çekmeyi hedefliyoruz. Biz bu kalemi başvuru sürecini iyileştirmek için kullanıyoruz" diye konuştu. Akıllı kalemin şimdilik 20 şubede denendiğini aktaran Aran "HP ve Datamarket firması ile geliştirdiğimiz bu çözümü bu yıl sonuna kadar tüm şubelerde, gelecek yıl da kurumsal müşterilerimizde kullanmayı düşünüyoruz. Bu uygulamayı kart dağıtımını yapan kuryelerde de kullanabiliriz. Böylece müşteri imzayı attığı anda kart kullanıma açılmış olacak" dedi. 4 ay süren çalışma ile eksiklerini belirlediklerini söyleyen Hakan Aran internet şubesi konusunda yeni bir proje yaptıklarını kaydetti.

'AKILLI KALEM' NASIL ÇALIŞIYOR?
- Şubedeki müşteri temsilcisinin bilgisayarına takılı olarak kullanılan bu kalemle imzalanınca formdaki bilgiler direk olarak banka sistemine aktarılıyor.
- Kalemle sadece ad soyad, istenilen kart tipi ve imza atılması yeterli.
- Müşteri bu bilgileri bu kalemle doldurduğunda satış görevlisi kalemi yerine taktığında bilgiler otomatik olarak banka sistemine aktarılıyor.
- Kredi kartı başvurusu gibi bir işlemde doldurulan formda 25 kalem bilgi isteniyor. Akıllı kalemle bu doldurulması gereken bilgiler 5'e iniyor.
- Böylece kredi kartı formu doldurma süresi 11 dakikadan 1 dakikaya iniyor.

'GİŞEMATİK KUYRUĞU AZALTACAK'
HAKAN
Aran, ay sonlarında, müşterilerin bekleme süresinin 30 dakikaya çıkabildiğini ifade ederek bu süreyi azaltmak için çabaladıklarını söyledi. Müşterilere görüntülü olarak hizmet verecek gişematik yarattıklarını kaydeden Aran "Gişematik ile kimlik kontrolünü de kamera ile ekrandan yapıyoruz. Böylece kuyrukları azaltmayı hedefliyoruz" dedi.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
İş Bankası'nın akıllı kalemi formu 1 dakikada dolduruyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN