Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Kiğılı tezgâhın arkasına geçti Fener formaları 50 bin sattı

Giriş Tarihi: 6.9.2009

Tekstil dünyasının duayeni Abdullah Kiğılı, yönetimine girdiği Fenerbahçe'nin taraftar mağazası Fenerium'un başına geçti. Kiğılı ile birlikte ürünlerinin hem tasarımları, hem kalitesi hem de fiyatları değişti

Abdullah Kiğılı, Türkiye'nin en eski ve en yaygın erkek hazır giyim markası Kiğılı'nın sahibi. Ünlü işadamının en büyük özelliği ise Fenerbahçe aşkı. Yıllarca Fenerbahçe kulübünde yöneticilik yapan Kiğılı, kısa bir ayrılıktan sonra yeniden Fenerbahçe Yönetim Kurulu'na girdi. Abdullah Kiğılı, kulübe sportif anlamda olduğu kadar ticari anlamda da katkı sağlamak istedi ve Fenerium'un yönetimine talip oldu. Çünkü en iyi bildiği işti bu. Kiğılı markasındaki başarısını taraftar mağazalar zinciri olan Fenerium'a da aktarmak için kolları sıvadı. Kiğılı ile birlikte Fenerium'da çok şey değişti. Ürünlerin kalitesinden tutun fiyatına, mağazacılık anlayışından ürün yelpazesinin çeşitliliğine kadar o kadar büyük değişiklikler oldu ki, Fenerium'a 'bir bilen'in eli değdiği çok ortada. Peki Fenerium'da neler oldu, bundan sonra neler olacak? İşte bunları sahibinin sesinden yani Abdullah Kiğılı'dan dinleyelim...

"ÜRÜNLER HATAYILDI"
Abdullah Kiğılı önce, neden Fenerium'un sorumluluğuna talip olduğunu anlattı; "Fenerium çok yara almış. Ürünlerin yüzde 70'i hatalı yapılmış. Fenerium'un 47 yıllık Kiğılı tecrübesine ihtiyacı varmış gerçekten. Bu kriz döneminde hem Kiğılı'yı hem Fenerium'u büyüteceğim. Fenerium'da klasik erkek giyim de göreceksiniz." İki aydır gece gündüz Fenerbahçeliler için kıyafet tasarlatan Kiğılı, üç ayrı koleksiyon hazırladı. Hafta içi iş, hafta sonu spor ve hafta sonu maç koleksiyonu şeklinde 160 modelden oluşan toplam kreasyonun büyük bir bölümü bu hafta Fenerium mağazalarında satışa çıktı. Kiğılı'dan detayları dinliyoruz: "Bir Fenerbahçelinin hafta içi iş kıyafeti giyebileceği lacivert blazer ceket, altına gri füme pantolonu içine giyeceği beyaz ya da mavi gömlek... Beyaz üzerine mavi, mavi üzerine beyaz çizgili sadece uçlarında rahatsızlık vermeyen Fener'in ufak amblemi meşe palamudu amblemli ürünleri... Ufak bir FB ya da 1907 yazısı olan ürünler... Dışarıda gördüğünüz yerli yabancı markalarda olan kıyafetleri artık Fenerium'da da görebileceksiniz."

FİYATLAR UYGUN OLACAK

Abdullah Kiğılı; "Ürünler en yüksek kalite standardında olacak. Bütün tüketici cebinde kısıtlı olan paranın en doğru ve uygun fiyatı ile alacak. Kış sezonuyla birlikte yavaş yavaş bu kıyafetler mağazalarda görülmeye başlanacak." dedi ve sözlerini şöyle devam ettirdi; "İki aydır çalışan 200 kişi, ürünleri, hem bayilerle, hem yeni açacağımız mağazalarla ilgili organizasyona gittik. Fenerium Genel Koordinatörlüğü'nde sorumlu kişi olarak 25-30 yıldır bu işlerin içinde olan 15 yıldan beri görevini Lacoste'un başında yürüten Aydın Kirman yapacak."

4 BİN ÜRÜN ÇEŞİDİ
Ünlü işadamı 160 model her biri 3-4 renk ve her biri de 7-8 beden olmak üzere çeşitlilik sayısı 4 binlere ulaşan ürün çeşidinin olacağını belirtirken, "Sadece Fenerbahçelileri değil sporun içinde olan herkesi Fenerium'lara çekmeye çalışacağız" diyor. Kiğılı ayrıca, ürün çeşidini çoğaltarak tekstil piyasasında sinerji yaratacaklarını vurguladı. Kadın, erkek, çocuk koleksiyonlarının da olduğunu anlattı.

Kiğılı, 165 mağaza ile Sarar'ı geçti
KONU döndü dolaştı kendi markası Kiğılı'ya geldi. "152 tane mağazamız var şu anda. Son olarak geçen hafta Bitlis Tatvan'da 152. mağazamızı açtık. Yıl sonuna kadar 13 proje imzaladık. Sene sonunu 165 mağazayla kapatıyoruz. Önümüzdeki sene de 200 mağazalı Türkiye'nin en büyük erkek mağaza zincirine sahip olmuş oluyoruz. 200 milyon TL üzerinde bir ciroya sahip Kiğılı... Erkek segmentinde birinci..." diyen ünlü işadamı; "Şu anda Sarar'ı geçmiş durumdayız. Bu kadar mağazası olan bir erkek giyimci yok. Türkiye'de Kiğılı olmasa erkek giyim fiyatları inanılmaz derecede pahalı olur ve tavan yapar. Bugün erkek tüketici doğru fiyata giyinebiliyorsa bunda Kiğılı'nın çok büyük bir katkısı var."

'Hedef 3 yılda 100 mağaza ile 50 milyon TL ciro yapmak'
FENERBAHÇE Sportif A.Ş. bu yıl iki yeni forma yaptı. Biri klasik çubuklu forma, diğeri kuruluş forması, üçüncüsü de bu yıl yapılmış olan zemini antrasit (füme) renginde olan Fenerbahçe'nin armasını taşıyan arma forması. Bu yıl satışa sunulan bu formayı bütün taraftar kitlesinin satın aldığını söyleyen Kiğılı, şu anda sezonun açıldığından beri, bir tek bu formanın satışı 30 binin üzerinde, diğer modellerle beraber 50 bin adet forma satıldığını belirtirken, geçen sezondan daha iyi gittiğini ve geçen sezonun forma satışlarını da geçtiklerini ifade ediyor. "Geçen sene lig kötü başlamıştı. Bu sene 4 maçta 4 galibiyet var. UEFA'da gruba kaldı. Şuanda 25 bine yakın yıllık kart satışı gerçekleşti. Fenercell'de 30 binin üzerinde taraftara sahip" diye açıklayan Kiğılı, "3 yıllık zaman dilimi içinde şuanda 65 olan mağaza sayımızı da 100'e çıkartacağım. 2008'de 28-30 milyon TL'a düşen ciro, şimdi eski ciroyu yakalıyoruz, hatta 50 milyon TL'yi geçiyoruz." diyor.

Yurtdışında da büyüyor
Yurtdışında da hızlı büyüdüklerini belirten Kiğılı, Temmuz ayında Kahire'yi açtıklarını belirtiyor. Azerbaycan'da da üçüncü mağaza açılışı için hazırlıklara başladıklarını söyleyen Kiğılı, ardından Gürcistan'da ikinci mağaza, Kazakistan'da, Türkmenistan'da ve Halep'te de bir mağaza açılacağını söylüyor.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Kiğılı tezgâhın arkasına geçti Fener formaları 50 bin sattı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN