Türkiye'de internet üzerinden 5 yılda 126 milyar liralık alışveriş yapıldı. 2010'da 12.9 milyar lira olan bu rakam, geçen yıl 40 milyar liranın üzerine çıktı. Sanal ortamda hızla büyüyen alışveriş, televizyon ekranlarındaki rekabeti de artırdı. Son dönemde Güney Koreli şirketlerin Türk işadamlarıyla kurduğu tele-alışveriş kanallarına Batılı devler de katıldı. Dünyanın en büyük televizyon pazarlama kanal ağı ABD'li HSN (Home Shopping Network) Türkiye pazarına girme kararı aldı. Avrupa, Asya ve Amerika kıtalarında yayın yapan HSN grubu, Türkiye'ye girişini de Almanya üzerinden gerçekleştirecek. Almanya'da kurulu HSE 24'ün CEO'su Richard Reitzner, uluslararası alanda büyümeye 2015'te devam edeceklerini kaydetti. Reitzner, "2015 Türkiye'ye girmemiz için oldukça ideal" dedi.
ÜÇ KITADA YAYINI VAR
Japonya'dan Filipinler'e kadar geniş bir alanda yayın ağı olan ABD'li şirketin, sadece Almanya'da kurulu HSE 24 kanalı, geçen yıl 587 milyon euroluk gelir elde etti. 1982'de Filori'da kurulan grup, 2005'te İngiltere'de HSE kanalını faaliyete geçirdi. Almanya'da HSN 24, Japonya'da The Shop Channel, Kanada'da CHSN, Filipinler'de ise Shop TV adıyla yayın yapan grup, İtalya'da da Home Order Television (HOT) adıyla faaliyet gösteriyor. Türkiye'de tele-alışveriş kanallarının satışları son yıllarda artıyor. Bu durum, Güney Koreli firmaların da ilgisini çekmiş, ülkenin en büyük şirketlerinden CJ Group, Demsa Group'un patronu Demet Sabancı Çetindoğan'a ait Mediasa ile işbirliğine gitmişti. Bu ortaklık MCJ Shopping kanalını kurmuştu. MNG Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nazif Günal ise Koreli bir başka dev GS Group ile al sıkışmış, MNG Shop TV'yi 2013'te hayata geçirmişti. Şimdi de ABD'liler yolda.