Hazır giyim tasarımında kümelenme modeli tuttu. 36 tasarımcının koleksiyonları Türkiye'nin en lüks caddelerinden biri olan Abdi İpekçi'de bin 500 metrekarelik dev bir mağazada bir araya geldi. Tasarımcıları buluşturan isim ise yerli lüks giyim markası Gizia'nın patronu İsmail Kutlu oldu. Kutlu, 5 milyon dolarlık yatırımla 36 tasarımcıyı bir araya getiren bir mağaza konsepti geliştirdi. Gizia Gate isimli mağazada ürün fiyatları 300 ila 150 bin TL arasında değişiyor. İsmail Kutlu, tüketicilere Türk tasarımcılarının koleksiyonlarını bir arada görmeleri için bir ortam yarattıklarını söyledi. Eylülde açtıkları mağazanın kısa sürede büyük ilgi gördüğünü belirten Kutlu, iki katlı dev mağazayı 500 metrekare daha genişletmek için çalışmalara başladıklarını açıkladı.
12 AY ZİYARETE AÇIK BİR FUAR
Türk tasarımcıları son dönemde hem yurtiçi hem de yurtdışında öne çıkmaya başladı. İhracatçı birliklerinin organizasyonlarıyla düzenlenen birkaç günlük tanıtım faaliyetlerinde özellikle yurtdışından gelen alım gruplarına, belli metrekarelerde sınırlı sayıdaki ürünlerini gösteren tasarımcılar için, Gizia Gate aslında 12 ay açık olan bir fuar gibi hizmet verecek. Kutlu, eylülden bu yana Arap müşteriler başta olmak üzere, ABD ve hatta Afrika'dan bile tüketicilerin mağazaya geldiğini anlattı. VIP turizm şirketleriyle işbirliği içinde olduklarını kaydeden Kutlu, İstanbul'a gelen turistin mutlaka Abdi İpekçi'ye uğradığını belirterek, "Caddeye gelen müşteriyi buraya çekemeye çalışacağız. Mağazada 36 tasarımcının binin üzerinde farklı modeli var. Burası çok markalı bir departman store gibi oldu" dedi.
KÂRIN YÜZDE 5'İ YENİ PROJELERE
Bir yıl sonunda elde edecekleri kârın yüzde 5'ini tasarımla ilgili sosyal sorumluluk projelerine bağışlayacaklarını açıklayan Kutlu, Gizia Gate'i büyütmek istediklerini söyledi. Kutlu'nun hedefinde Ankara, Bursa ve İzmir var.