Medyacity tarafından Katar'ın başkenti Doha'da bu yıl ilki düzenlenen, SABAH, Daily SABAH ve aHaber'in sponsor olduğu Expo Turkey By Qatar 2017 Fuarı'nda Türk şirketleri adeta şov yaptı. 19-21 Nisan'daki fuara inşaattan bilişime kadar çok sayıda sektörün 154 temsilcisi katıldı. İki ülke arasında kurulan güçlü siyasi ilişkiler fuara da yansıdı. Türk inşaat şirketleri, fuardan 120 milyon TL'lik ön satış anlaşmasıyla döndü. Bin 600 görüşmenin yapıldığı fuar, Türk şirketlerinin 2022'de Dünya Kupası'na hazırlanan ülkenin altyapısının şekillenmesinde önemli rol üstlenmelerinin de önünü açtı. Fuar sonrası değerlendirmelerde bulunan Mediacity Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kurt, Katar'daki Türkiye Fuarı'na hazırlıklı gelen firmaların, doğrudan satış için anlaşma yaptığını söyledi. Fuar süresince, sadece Katar Ulusal Kongre Merkezi'ndeki özel toplantı odalarında kayıtlı bin 600 iş görüşmesinin gerçekleştiğini anlatan Kurt, söz konusu görüşmelerde hazırlıklı gelen firmaların doğrudan satış için anlaşma yaptıklarını kaydetti.
ORTAKLIK YAPMAK İSTİYORLAR
Katarlıların, fuara satın alma ve ortaklık yapmak için geldiklerini anlatan Kurt, 2022 Dünya Kupası'na hazırlanan ülkenin altyapısının şekillenmesinde Türk firmaların yer aldığını ifade etti. Kurt, "Bugün burada devam eden metro ve otoyol inşaatlarında Türk firmalarının yürüyen 7.5 milyar dolarlık iş hacmi var. Bunun, her geçen yıl artacağını düşünüyorum. Ayrıca bilişim ve güvenlik anlamında da Türk firmalarının önemli roller alacağını düşünüyorum" diye konuştu. Her geçen yıl fuarı büyüterek yapmaya devam edeceklerini dile getiren Kurt, "Gelecek yıl fuarı yüzde 20 büyütmeyi hedefliyoruz. Ziyaretçi hedef kitleyi ve fuardaki ticaret hacmini de yüzde 50 büyütmeyi planlıyoruz" dedi.