Yerli otomobili üretecek konsorsiyumun şekillenmesi 6 yıllık bir sürecin sonunda oldu. Yerli otomobili teknolojik olarak zor gören bazı üyelerin yanında 'elimizi taşın altına koyabiliriz' diyenler de çıktı.
TÜBİTAK ÜZERİNDE ÇALIŞTI
2015 yılına gelindiğinde ise yerli oto üretimine devletin ortaklığı gündeme geldi. Saab 9-3 modelinin fikri mülkiyet hakları 40 milyon Euro'ya satın alındı. TÜBİTAK üzerinde çalıştı. Ardından o dönemin Sanayi Bakanı Fikri Işık yerli otomobilin 3 ayrı prototipinin kamuflajlı görüntüsünü kamuoyuyla paylaştı. Prototipin 'Cadillac BLS'ye benzerliği en çok konuşulan konu oldu.
ERDOĞAN ÇAĞRI YAPINCA TOBB HAREKETE GEÇTİ
Sonraki süreçte ise pek çok yöntem denendi, onlarca şirketin ismi öne çıktı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 2017'ye gelindiğinde ise "Yerli otomobil üretecek babayiğit arıyoruz" çağırısını bu kez TOBB genel Kurulu'nda yaptı. "Bir teklifim var. Bu milletin bir evladı olarak buna hasretim. Diyorum ki, TOBB yüzde 100 yerli otomobilini 'Made in Turkey' olarak çıkarsın" diyen Erdoğan'a TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu "Biz hazırız" diyerek olumlu yanıt verdi.
MUTLU SON
Hisarcıklıoğlu ve ekibi Türkiye'nin en büyük sanayi kuruluşlarına mektup gönderdiler. Babayiğit potansiyeli görülen şirketlere gönderilen mektuplarda "Yerli oto projesi ile ilgili ne yapabilirsiniz. Çalışmalarınız ve sunumlarınızı bekliyoruz" çağrısı yer aldı. TOBB ardından gelen tüm çalışmaları toplayarak, bu işin altından kalkabilecek en uygun şirketleri belirledi.