Üreticiden rafa gelene kadar aracı ve nakliye masrafları nedeniyle yüzde 50'ye yakın fiyat artışına uğrayan gıda ürünleri için harekete geçen CarrefourSa, Adana'da geliştirdiği modelle aracıyı aradan çıkararak malı üreticiden alıp rafa bunu yüzde 20 indirim olarak yansıttı. CarrefourSa Genel Müdürü Hakan Ergin, Adana'da narenciye üretimi yapan 12 üreticiyle anlaştıklarını ve alım garantisi verdiklerini belirterek, "Bunun karşılığında aracı olmadığı için ucuzlayan ürünün raf fiyatını yüzde 20 indirdik" dedi. Ağırlıklı olarak ihracata çalışan, sertifikalı üreticilerle sözleşme yaptıklarını vurgulayan Ergin, "İlk kez Türkiye'de ihracat kalitesindeki ürünler iç piyasada satılacak. Bu model tüketiciye üst kalitede gıda tüketimi imkânı da sağlayacak" diye konuştu.
10 MİLYON LİRALIK YATIRIM
Adana'ya 10 milyon liralık yatırımla kurdukları Narenciye Paketleme Tesisi ile toplam 4 bin 200 dönüm alana sahip bahçelerden alım garantisiyle 220 bin ağaçtan narenciye topladıklarını aktaran Ergin, "Taze gıda konusundaki yatırımlarımızla iç pazarın yanı sıra Carrefour'un 30 ülkedeki marketlerine de ürün vermek ve ihracata katkı sağlamak istiyoruz. Narenciyede ürün tonajımızı da 10 bin tondan 20 bine çıkarmayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı. Gıda enflasyonunun en önemli sebeplerinden birinin yüzde 25-30 civarındaki atık oranı olduğunu anlatan Ergin, "Gerçekleştirdiğimiz operasyonlarla atık oranını yüzde 5'e indirmeye çalışıyoruz" dedi.