Turkcell'ın
2018 değerlendirme toplantısı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde yapıldı. 25'inci yılını kutlayacağı 2019'a büyük hedeflerle giren Turkcell'in Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye'nin dijitalleşmesi konusunda en önemli gündem maddesinin altyapı eksikliği olduğunu belirterek, "Biz yaklaşık dört yıldır ortak altyapı konusunu her fırsatta dile getiriyoruz. Türkiye'nin çok ciddi bir dijital altyapı eksikliği var. Ülkemizde yaklaşık 20 milyon hane var ve şu anda fiberin ulaştığı hane sayısı ise yaklaşık 5 milyon. Altyapıda değil, serviste rekabet edelim" dedi. Terzioğlu, Türkiye'deki tüm fiber şirketlerinin tek bir çatı altında birleştiği, devletin de elindeki varlıklarını koyarak katılacağı, hatta yüzde 51 hissesine sahip olabileceği bir yapı önerdi: "Bu şirkete Türkiye'nin tüm fiber altyapısını kurma görevi verelim. Bu şirket bono da çıkarabilir, halka da açılabilir. Çok kârlı olabilir, hatta Türkiye'nin başlı başına bir değeri haline gelebilir." 15 milyar dolara ulaşacak maliyetin bu modelle 2 milyar dolar seviyesine ineceğine ve altyapıda rekabet etmemenin doğal olarak vatandaşın interneti daha ucuza kullanmasının da önünü açacağına işaret eden Terzioğlu, "Bu noktada herhangi bir şirketin problemlerini düşünmekten vazgeçip Türkiye'nin problemlerine odaklanmalıyız" dedi.
WHATSAPP BİNLERCE KİŞİYLE BİZ 200 MÜHENDİSLE YAPIYORUZ
TURKCELL'IN çıkardığı her teknolojiyi Türk mühendislerin geliştirdiğini anlatan Terzioğlu, "WhatsApp'ın binlerce kişiyle yaptığı şeyi BiP'te 200 mühendisle yapıyoruz" dedi. Terzioğlu yurtiçi pazar payı olarak fizy'nin yüzde 60, BiP'in yüzde 30, Yaani'nin de yüzde 8 seviyelerine ulaştığını, Dergilik'in pazar payının da neredeyse yüzde 100 olduğunu açıkladı. Terzioğlu, TV+ uygulamasının 2.5 milyon abonesi olduğunu söyledi.
1.6 MİLYONA ULAŞTI
YENI nesil dijital operatör markası Lifecell bir yılda 1 milyon 600 bin aboneye ulaşarak 2018'de Turkcell Grup'un büyümesindeki en önemli etkenlerden biri oldu. Lifecell'de kullanıcılar, sadece ekim ayında 11 bin 600 terabayt internet tüketti.
Cep telefonlarını ve tabletlerini salladıkça ödüller kazandıran Salla Kazan kampanyasıyla bugüne kadar 20 milyon Turkcell'liye 550 milyon adet hediye verildi.