Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!

  • 1
  • 7
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!

Havaların ısınmaya başlamasıyla birlikte tatil planları da hız kazandı. Kadınlar, korkulu rüyaları haline gelen selülitlere karşı çözüm aramaya başladı. Diyetisyen Sinem Uygun, "Selülitten kurtulmak ve oluşumunu önlemek için doğru besinleri uygun miktarlarda tüketmek gerekir. Aksi halde kadınlar bu estetik sorundan kolay kolay kurtulamazlar" dedi.

  • 2
  • 7
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!

Sinem Uygun, daha çok kalça ve bacak bölgesinde oluşan çirkin portakal kabuğu görüntüsüyle mücadelede etmek isteyenlere, şu beslenme önerilerinde bulundu... Cildinize doping C vitamini içeren besinleri düzenli olarak tüketmek vücutta kolajen üretimini artıracağı için cildin pürüzsüz ve daha parlak olmasını sağlar. Her gün 2-3 porsiyon meyve ve 7-8 porsiyon sebze tüketmek C vitamini ihtiyacını karşılamaktadır. Özellikle marul, roka, dereotu, maydanoz, kuşkonmaz gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler ile mevsim meyvelerinin tüketilmesi cildi besler. Bu sebzeleri sofranızdan eksik etmeyin.

  • 3
  • 7
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!

KARIŞIKLIKLARI GİDERİYOR

Günlük beslenme düzeninde Omega-3 içeren besinlerin tüketilmesi selülit oluşumunu azaltırken bağ dokusunu güçlendirir. Haftada 2-3 kez ızgara ya da fırında pişirilmiş balık tüketmenin yanında; semizotu, ceviz ve badem, keten ve chia tohumu gibi Omega-3 içeren kaynakları beslenme programına dahil etmek, selülitlerin giderilmesine yardımcı olurken; kırışıkların azalmasına, cildin pürüzsüz ve parlak görünmesini sağlar.

  • 4
  • 7
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!

Vücudun yağ dokusunu artıran beyaz un ve şekerli gıdaların günlük beslenme programından çıkartılması gerekir. Bu besinlerin yerine tok tutan yulaf, çavdar veya tam buğday ile yapılmış gıdaları tercih etmek, kilo kontrolüne yardımcı olur. Bununla birlikte bu besinleri tüketmek; cildin sağlıklı ve esnek görünmesini sağlayan kollajen ve elastin proteinlerinin üretimini de arttırır.

  • 5
  • 7
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!

HASTALIK DEĞİL ESTETİK SORUN

Deri altı yağ dokusunda fazla miktarda yağ birikmesinden dolayı oluşan selülit, hastalık değil estetik bir sorundur. Düzensiz beslenme, hareketsiz yaşam ve hormonların da etkisiyle kan dolaşımının yetersiz hale gelmesi, dokulara yeteri kadar oksijen taşınamamasına neden olur. Oksijenden yoksun kalan dokuların zamanla elastikiyetini kaybetmesi, cilt yüzeyinin bozulmasına ve pürüzleşmesine yol açar. Östrojen hormonundan dolayı daha çok kadınlarda ortaya çıkan selülit, zayıflarda da görülmekle birlikte kilolu kişilerde daha belirgin bir hal alır.

  • 6
  • 7
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!
Şok diyetlerin tuzağına düşmeyin!

SUYA SALATALIK DİLİMLERİ EKLEYİN!

Selüli tten kurtulmanın birinci yolu, gerekli miktarda su tüketmek. Her gün 2-2.5 litre su içmek dolaşımın düzenlenmesine iyi gelirken, metabolizmanın hızlanması, toksinlerin atılması ile cildin nemli, parlak ve elastik olmasına yardımcı olur. Zorlanan kişilerin taze zencefil ya da salatalık ilave ederek suyu aromalı hale getirmeleri mümkün. Aşırı çay ve kahve tüketiminin vücudu susuz bırakacağı ve selülit oluşumunu tetikleyeceğini unutmayın. Bunun yerine meyve çayları ya da metabolizmayı hızlandırarak ödemin azalmasına yardımcı olan yeşil çayı tercih edin.

BİZE ULAŞIN