Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Diyette doğru bilinen yanlışlar!

Diyette doğru bilinen yanlışlar!

Aç kalarak zayıflanır – yanlış

Uzun süreli açlık sonrasında metabolizma enerji harcamasını azaltır ve yağ depolarını artırmaya başlar. Yenilen çok az yiyecek de yağ olarak depolanır.

Diyette doğru bilinen yanlışlar!

Günlük öğün sayısını 2'ye düşürmek, daha çabuk kilo verdirir – yanlış


Günde 2 öğün beslenmek aç kalmak anlamına geldiğinden metabolizmanızın yavaşlamasına sebep olur. Vücudunuzu odun sobası gibi düşünün. Öğünlerinizi atlarsanız metabolizmanız kendini yavaşlatır.

Diyette doğru bilinen yanlışlar!

Protein ağırlıklı yemek çok sağlıklı kilo kaybı sağlar – yanlış


Protein ağırlıklı beslenmede, vücut proteinleri sindirmek için çok fazla enerji harcar ve zayıflama olabilir. Ancak proteinlerle birlikte çok fazla yağ da vücuda gireceği için, kan yağlarında yükselme ve koroner kalp hastalıkları ortaya çıkabilir. Gut hastalığı gelişebilir. Ayrıca, proteinler vücuttan atılmak için kemikten kalsiyum çeker ve bu da kemik erimesine neden olur. Bu durumda zayıflasanız bile geri kalan hayatınızı hasta bir insan olarak geçirirsiniz.

Diyette doğru bilinen yanlışlar!

Sadece esmer ekmek yiyorum, kilo aldırmıyor – yanlış

Kilo vermeyi hedefleyen herkes öncelikle beyaz ekmek yerine esmer ekmek tüketmeye başlar. Ama burada atladıkları bir nokta vardır. Esmer ekmeğinde kalorisi vardır ve hatta beyaz ekmekle aynıdır. Burada ki en önemli fark esmer ekmek beyaz ekmeğe göre posa içerdiğinden daha fazla tokluk hissi vermektedir.

Diyette doğru bilinen yanlışlar!

Ekmek kilo aldırır – yanlış


Ekmek temel enerji kaynağımız olan kompleks karbonhidratların en önemli kaynağıdır. Ekmek yemeyen kişilerin yine tahıl grubunda olan tahıl ürünlerini, makarna, pilav gibi yemekleri daha çok tükettikleri gözlenmektedir.

Diyette doğru bilinen yanlışlar!

Light ürünlerin kalorisi yoktur, istenildiği kadar yenilebilir – yanlış


Light ürünlerin kalorisi sıfır demek değil, kalorisi azaltılmış demektir. Bazı ürünlerin kalorisi fazla ve tuzu kısıtlanmış olabilir. Bazı diyet ürünlerinde de şeker yerine tatlandırıcı kullanılmıştır, ancak yağ ve un oranı artmıştır. Diyet ürünler diyete sadece yardımcıdır. Önerildiği kadar tüketilmelidir.

Diyette doğru bilinen yanlışlar!

Sigarayı bırakırsam hızlı kilo alırım –yanlış


Sigara içerisinde bulunan nikotin bireylerde çok az bir oranda metabolizmalarını artırmaktadır. Sigara içen birçok bireyin zayıf kalmalarının nedeni bu metabolizmadaki artış değil, yemek isteğinde azalmadan kaynaklıdır.Sigara bırakıldığı zaman ağırlıktaki artışın nedeni ise sigara içmek yerine yapılan küçük küçük, yüksek kalorili atıştırmalardır

SON DAKİKA