Uykusuzluk öldürüyor!

  • 1
  • 8
Uykusuzluk öldürüyor!
Uykusuzluk öldürüyor!

Yapılan araştırmaya göre yetişkinlerin günde en az 7 saat, en fazla 9 saat uyuması gerekiyor. Yeterince uyumazsanız uykusuzluğun zararları;

Hafızayı ve beyni etkiliyor

Gece yeterince uyumadığınızda ertesi gün konsantrasyon, odaklanma, problem çözme ve dikkat sorunu yaşayabilirsiniz. İyi bir uyku, zihinsel sağlık, düşünme ve öğrenmede önemli rol oynuyor.

  • 2
  • 8
Uykusuzluk öldürüyor!
Uykusuzluk öldürüyor!

Kalbiniz zarar görüyor

Vücudunuzu uykudan mahrum bırakmanız yaşınız, kilonuz, alışkanlıklarınız ne olursa olsun, kalp ve damar hastalıkları riskini artırıyor. Uyku, kan damarlarınızı ve kalbinizi iyileştirip yenilemede hayati rol oynuyor. Kalp sağlığınızı korumak için her gece en az 6 saat uyumanız gerekiyor.

  • 3
  • 8
Uykusuzluk öldürüyor!
Uykusuzluk öldürüyor!

Bağışıklık sisteminiz zayıflıyor

Uyku sırasında, bağışıklık sisteminiz sizi enfeksiyon ve enflamasyondan koruyan proteinler salgılıyor. Bağışıklık sisteminiz zayıfladığında vücudunuz her türlü virüs ve bakteriye karşı savunmasız hale geliyor. Yeterince uyumayan insanlar özellikle grip ve soğuk algınlığına daha çok yakalanıyor.

  • 4
  • 8
Uykusuzluk öldürüyor!
Uykusuzluk öldürüyor!

Depresyona neden oluyor

Depresyon hastaları arasında uykusuzluk çok yaygın. Eğer depresyondaysanız ve uyku probleminiz varsa acilen doktorunuzla konuşmanız gerekiyor. Çünkü uykusuzluk depresyonu tetikliyor olabilir.

  • 5
  • 8
Uykusuzluk öldürüyor!
Uykusuzluk öldürüyor!

Kilo aldırıyor

Vücudunuzun ihtiyacı olduğundan daha az uyuduğunuzda grelin hormonu üretimi artıyor. Bu hormon aç hissetmenize neden oluyor. Eğer iştahınızı kontrol edemezseniz obeziteyle bile sonuçlanabiliyor.

  • 6
  • 8
Uykusuzluk öldürüyor!
Uykusuzluk öldürüyor!

Şeker hastalığı riskini artırıyor

6 saat ya da daha az, 9 saat ya da daha fazla uyumak şekerli diyabet ve bozulmuş glikoz intolensını tetikliyor.

BİZE ULAŞIN