Yemekten önce 2 bardak su içenler…

  • 1
  • 13
Yemekten önce 2 bardak su içenler…
Yemekten önce 2 bardak su içenler…

Sağlıklı bir şekilde kilo verin, yazın tadını ağırlıklarınızdan kurtulmuş bir şekilde çıkarın.

  • 2
  • 13
Yemekten önce 2 bardak su içenler…
Yemekten önce 2 bardak su içenler…

SU İÇİN

Vücudunuz susuzluğu açlıkla karıştırabiliyor. Canınız abur cubur bir şey çektiğinde bir bardak su içmeyi deneyin. Az da olsa susuz kalmak bile metabolizmanızı etkiliyor. Araştırmalar yemekten önce 2 bardak su içenlerin daha az yediğini ve daha tok hissettiğini gösteriyor.

  • 3
  • 13
Yemekten önce 2 bardak su içenler…
Yemekten önce 2 bardak su içenler…

DOĞAL BESİNLER TÜKETİN

En sağlıklı besinler doğada bulunduğu şekli ile tükettiğiniz besinlerdir. Paketlenmiş hazır gıda tüketmeyin. Mecbur kalırsanız etiketleri mutlaka okuyun. Şeker, trans yağ asitleri, mısır şurubu, glikoz şurubu, kimyasal katkı maddeleri içeren her şeyi beslenmenizden tamamen çıkartın.

  • 4
  • 13
Yemekten önce 2 bardak su içenler…
Yemekten önce 2 bardak su içenler…

İYİ KARBONHİDRATLAR TÜKETİN

Meyve ve sebzelerin yüksek fiber içeriği sindirimi yavaşlatır ve kan şekerini dengeler. Antioksidan ve vitamin açısından zengindirler. Yulaf, karabuğday, tam buğday, tam çavdar, esmer pirinç, kinoa, tüm baklagiller ve bunların unları ile yapılan besinler kompleks karbonhidratlardır. Basit karbonhidratların tersine sindirimleri uzun sürer. Obezite, kalp krizi, kolesterol gibi hastalıkları engellemede etkili olduklarına dair araştırmalar mevcut. Ayrıca içerdikleri fiber sindirime yardımcı olur ve kabızlığı engeller.

  • 5
  • 13
Yemekten önce 2 bardak su içenler…
Yemekten önce 2 bardak su içenler…

SAĞLIKLI YAĞLAR TÜKETİN

Zayıflama diyetlerinde yapılan en yaygın yanlışlardan biri yağları beslenmeden tamamen çıkartmaktır. Sağlıklı yağların tüketimi faydalı olmanın ötesinde, normal vücut fonksiyonlarını devam ettirebilmek için gereklidir. Önemli olan Omega 3 ağırlıklı sağlıklı yağlar tüketmektir. Balık, avokado, chia tohumu, badem, ceviz, kabak çekirdeği, antepfıstığı gibi Omega 3 sağlayan sağlıklı besinleri tercih edin. Yemeklerinizde zeytinyağı ve hindistancevizi yağı kullanın. Kızartma tarzı yiyeceklerden, yağlı etlerden uzak durun.

  • 6
  • 13
Yemekten önce 2 bardak su içenler…
Yemekten önce 2 bardak su içenler…

AZ YAĞLI PROTEİN KAYNAKALRINI TERCİH EDİN

Sağlıklı kilo vermenin 11 altın kuralı Vücut hücreleri yenilemek, kan şekerini düzenlemek ve enerji üretmek için proteine ihtiyaç duyar. Temel protein kaynağı, et ve süt ürünleri olarak bilinmekle beraber yumurta, baklagiller ve kabuklu yemişler de temiz ve iyi protein kaynaklarıdır. Hayvansal protein kaynakları arasında yağsız veya az yağlı olanları tercih edin. Mümkünse organik veya serbest gezen, ilaç ve hormonlarla değil taze otlarla beslenen hayvanların etleri, sütleri ve yumurtalarını tüketin.

BİZE ULAŞIN