Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Hamilelikte ideal beslenme planı

Anne adaylarının 9 ay boyunca uyguladığı düzeni, bebeğinin sağlığını ve doğum sonra sındaki gelişimini önemli ölçüde etkiliyor.

Hamilelikte ideal beslenme planı

SAĞLIKLI DOĞUM İÇİN PROTEİN VE ÇİNKO TAKVİYESİ

Bebeğinizin büyümesi ve gelişmesi için proteine ihtiyacı vardır; bu nedenle sabah kahvaltılarınızdan yumurtayı eksik etmeyin. Gün içerisindeki öğünlerinizden birisi et, tavuk veya balık olsun. Haftada 2-3 gün kırmızı et, 2-3 gün beyaz et ve 2 gün balık tüketmeniz oldukça önemlidir. Protein kaynaklı hayvansal et ürünleri aynı zamanda süresince annenin demir depolarını doldurmaya da yarayacaktır.

Hamilelikte ideal beslenme planı

DEMİR EKSİKLİĞİNE DİKKAT!

Annenin yetersiz demir alımı bebek ve anne için risk faktörü oluşturacaktır. Bu nedenle demir emilimini artıran C vitamininden zengin bir programı oluşturun. Demir minerali ile birlikte alınan C vitamini demirin emiliminin artmasına yardımcı olacaktır. Örneğin; ızgara köftenin yanında tüketilen bol limonlu yeşil salata gibi…

Hamilelikte ideal beslenme planı

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİN

Vitamin ve mineral deposu olan ve bağışıklık sisteminizi güçlendirecek meyveleri ara öğünlerinize ekleyin. Günlük 2-3 porsiyon meyve tüketin. Farklı renk ve çeşitlilikte meyve tüketmek farklı vitamin ve mineralleri besinlerden almanızı sağlayacaktır.

Hamilelikte ideal beslenme planı

KABIZLIK İÇİN LİF İHTİYACINIZI KARŞILAYIN

döneminde annelerin en sık karşılaştığı problemlerden biri olan kabızlık, yeterli sebze tüketimi ile lif ihtiyacını karşılayarak çözümlenebilir. Aynı zamanda vitamin ve minerallerden zengin, antioksidan kapasitesi yüksek sebzeleri tüketmek anne adayının bağışıklık sistemini de güçlendirecektir.

Hamilelikte ideal beslenme planı

KALSİYUMLU YİYECEKLER TÜKETİN

süresince süt, yoğurt, peynir, kefir gibi iyi kalsiyum kaynaklarını tüketmeyi ihmal etmeyin. Yeterli miktarda kalsiyum kaynaklı besinleri tüketirseniz kemik kitleniz (kütle) korunur ve bebeğinizin gelişiminde herhangi bir problem olmaz. Ancak yetersiz kalsiyum tüketimiyle bebeğin annenin kemiklerindeki kalsiyumu çekmesi, annenin ileride osteoporoz (kemik erimesi)
hastalığına yakalanma riskini artırır.

Hamilelikte ideal beslenme planı

İYOTLU TUZ KULLANIN

İyot, vücutta metabolik aktivite ve büyüme hormonlarını düzenleyen hormonların bir parçasıdır. Tiroidin gelişimi için vücudun iyoda ihtiyacı vardır. te iyot gereksinmesi karşılanamadığında ağır gelişme ve zeka geriliği, ölü doğum, sağırlık,
doğumsal bozukluklar, endemik kretenizm ve psikomotor eksiklikler gibi birçok sağlık sorunu ortaya çıkabilir. Gerekli iyodun karşılanması için mutlaka iyotlu tuz kullanılmalıdır. Ayrıca diğer besin öğesi içeriklerinden dolayı da önerilen deniz ürünleri en iyi
iyot kaynağıdır.

BİZE ULAŞIN