Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bu besinleri tüketmek ni önlüyor!

  • 1
  • 16
Bu besinleri tüketmek ni önlüyor!
Bu besinleri tüketmek saç dökülmesini önlüyor!

Günlük 50-200 tel dökülmesi normal. Ancak bundan fazla dökülme, beslenme düzeninizde bir şeylerin ters gittiğinin göstergesidir.

Saç, yüzümüzün en önemli aksesuarlarından biri. Kozmetik firmaları, tip ve cinsiyete göre saç sorunları için çok detaylı ürünler pazarlıyor. Ancak saç sağlığı sadece dışarıdan bakımla olmuyor, içten bakım için de doğru beslenme şart!

  • 2
  • 16
Bu besinleri tüketmek ni önlüyor!
Bu besinleri tüketmek saç dökülmesini önlüyor!

Mevsim geçişleri, hormonal faktörler ve düzensiz yaşam tarzı, saçları yıpratıyor. Son zamanlarda saçlarınız cansız, parlaklığını yitirmiş ve kırılgansa beslenmenizi gözden geçirmenizi öneririm.

Özellikle protein, demir ve diğer besin öğelerinden oluşan dengeli beslenme programıyla, saçlarınızı ışıltılı bir görünüme kavuşturabilirsiniz.

Saçlar, keratin proteininden oluşuyor. Cansız bir madde olduğundan, sağlıklı ve yeterli beslenme olmadan, protein veya diğer besinlerle zenginleştirilmiş sampuanlar, bakım ürünleri saçın uzamasına etki edemeyebiliyor.

  • 3
  • 16
Bu besinleri tüketmek ni önlüyor!
Bu besinleri tüketmek saç dökülmesini önlüyor!

PROTEİN DESTEĞİ

Nasıl vücudumuzda tüm sistemlerin düzenli işleyebilmesi için dengeli beslenme önemliyse aynı durum saçlarımız içinde geçerli. Saç tellerimizin büyüme fazı, 2-5 yıl sürüyor. Bu süre sonunda, saçlar yaklaşık üç aylık bir dinlenme fazına geçerek yerine yenilerinin gelmesi için dökülüyor. Eğer günlük diyetinizde yeterli protein almıyorsanız, fazla miktarda yaşayabilirsiniz.

Bitkisel protein kaynakları kurubaklagiller, tam tahıllar, soya veya hayvansal protein kaynakları et, tavuk, balık, süt, peynir, yoğurt ve yumurtayla rezervlerinizi doldurabilirsiniz.

  • 4
  • 16
Bu besinleri tüketmek ni önlüyor!
Bu besinleri tüketmek saç dökülmesini önlüyor!

NELER YEMELİSİNİZ?

Saç sağlığınız için sadece protein almanız yeterli değil. Bunun yanında saç ve saç derisi sağlığına katkısı olan diğer besinler demir, biotin, çinko, selenyum, bakır ve magnezyumla A, B6, C, D, E vitaminleri ihmal edilmemeli.

  • 5
  • 16
Bu besinleri tüketmek ni önlüyor!
Bu besinleri tüketmek saç dökülmesini önlüyor!

SELENYUM

Balık, tam tahıllar, brokoli, lahana, kereviz, salatalık, soğan, turp, sarımsak, mantar, yumurta, ay çekirdeği selenyum bakımından zengin.

  • 6
  • 16
Bu besinleri tüketmek ni önlüyor!
Bu besinleri tüketmek saç dökülmesini önlüyor!

D VİTAMİNİ

En iyi kaynağı güneş olmakla birlikte uzun süre güneşe maruz kalan saçlarda da yıpranma görülebiliyor. Bu nedenle yağlı balıklar, yumurta sarısı, peynir ve süt bol tercih edilmeli.

  • 7
  • 16
Bu besinleri tüketmek ni önlüyor!
Bu besinleri tüketmek saç dökülmesini önlüyor!

ÇİNKO

Deniz ürünleri, et, bira mayası, kuru baklagiller ve mantar çinkonun önemli kaynakları.

BİZE ULAŞIN