Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları

  • 1
  • 10
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları

Güne erken başlayın: Sağlıklı bir bayram kahvaltısı ile sabah enerjiniz depolanır ve gün boyu etkisini görürsünüz. Bayram sabahı nefis bir menemenin yanında peynir ve tam tahıllı ekmekle sofranızı renklendirin. Tahin-pekmez karışımının lezzetinden ve ödem atmaya yardımcı etkisinden faydalanın.

  • 2
  • 10
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları

Yemeklerinizi yavaş yiyin ve iyi çiğneyin: Vücutta tokluk hissi yemeğe başladıktan 20 dakika sonra oluşur. Bu nedenle yemeklerinizi yavaş ve iyi çiğneyerek yiyin.

  • 3
  • 10
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları

Çeşitli beslenin ve porsiyon haklarınızı kontrollü kullanın: Sofranızda her çeşit yiyecek grubundan olsun. Böylece dengeyi sağladığınız için kilo alma riskiniz azalmış olur. Her şeyden yiyin ama porsiyon hakkınızı doğru kontrol edin.

  • 4
  • 10
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları

İçeceklerinize dikkat edin: Yaz sıcaklarında günde en az 2.5 litre su içmeyi alışkanlık haline getirin. Kilo almamak için şekerli ve gazlı içeceklerden uzak durun. Bitki çayları, açık çay, ayran ve taze sıkılmış meyve suları daha sağlıklı alternatifler olacaktır.

  • 5
  • 10
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları

İkramlara dikkat edin: Bayram günleri ikramsız ve tatlısız olmaz. Mümkün olduğunca misafirliklere çok aç karnına gitmemeye çalışın. Böylece ikramlarda ölçülü davranmak kolay olur. Eğer siz ev sahibi iseniz; sağlıklı, hafif yemekler ve tatlılar hazırlayın. Etiniz ızgara, fırında veya tencere yemeği olarak pişsin. 2-3 çeşit sebze yemeği, tam tahıl ekmeği, yoğurt – yoğurtlu sebzeli salatalar, bol çiğ sebzeler, çeşitli mevsim meyveleri sofranızın demirbaşları olsun.

  • 6
  • 10
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları

Öğün atlayıp, bütün günü aç geçirmeyin: Bayramda fazla tüketeceğinizi düşünerek ana öğünlerinizi atlar ve bütün gün aç kalırsanız, kendini bir türlü dengeleyemeyen kan şekeri size yorgunluk ve tatlı krizleri yaşatır. Bunun için ana öğünleri atlamadan, kaliteli ve yeterli beslenmeye devam edin.

  • 7
  • 10
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları
Bayramı sağlıklı geçirmenin yolları

Bayramınızı hareketli yaşayın: Ne kadar hareketli olursanız vücudunuz o kadar çok enerji harcar. Bayram ziyaretlerine yürüyerek gitmeye çalışın. Arabanızı gideceğiniz yere 15 dakikalık yürüme mesafesi bırakarak park edin. Toplu taşıma aracı ile ulaşım sağlarsanız 3 durak öncesinde inin ve tempolu yürüyün. Ayağınızda rahat bir ayakkabı olsun. Tatil planınız varsa bol bol yüzün ve yürüyüşler yapın.

BİZE ULAŞIN