Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık

  • 1
  • 15
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık

Öyle yorgunum ki kolumu kıpırdatacak halim bile yok… Tek isteğim kanepeye uzanıp, saatlerce dinlenmek… Gelmek isterdim ama çok yorgunum… Bu cümleler size çok tanıdık geliyor, değil mi? Modern çağın önemli bir sorunu, yorgunluk! Neredeyse 7'den 70'e hemen hepimizin yakındığı yorgunluk hali vücudumuzun bize gönderdiği bir uyarı aslında; "dur ve kendini dinle" mesajı.

  • 2
  • 15
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık

Yorgunluğun altında diyabet, demir eksikliği anemisi, tiroit hastalıkları veya depresyon gibi hastalıklar da yatabiliyor elbette. Ancak yaşamı çekilmez hale getiren bu yakınmamızın nedeni genellikle 'hatalı alışkanlıklarımız' oluyor. Peki ama nerede hata yapıyorum? dediğinizi duyar gibiyiz. Acıbadem Bağdat Caddesi Tıp Merkezi'nden Endokrinoloji ve Metabolizma Uzmanı Dr. Yaser Süleymanoğlu, vücudumuzu yorgun düşüren 10 hatalı alışkanlıklarımızı anlattı.

  • 3
  • 15
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık

1. Uykusuz kalmak
Hücrelerin onarımından ve yenilenmesinden sorumlu olan melatonin karanlık ortamlarda, ortalama olarak 23.00-05.00 saatleri arasında salgılanıyor. Az uyuyan kişilerde ise yetersiz ve düzensiz salgılanarak yorgunluğa yol açıyor.

Melatonin hormonunun salgılanması ve hücre onarımı için her gün 6-8 saat uyumak çok önemli. Ayrıca cumartesi geç saatlerde yatıp, pazar günü de geç saatte uyanmak, uyku düzeni ve vücut ritmini bozuyor. Bu nedenle hafta sonları da uyku düzeninizi bozmamaya özen gösterin.

  • 4
  • 15
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık

2. Güne kahvaltısız başlamak
Gece uyurken vücudumuz enerji tüketmeye devam ediyor. Karaciğerde biriken enerji deposu (glikojen) kısmen boşalıyor. Sabah saatlerinde de vücut kısmen boşalmış olan enerji deposunu doldurmak istiyor. Eğer sabah kahvaltı atlanırsa veya gelişigüzel yapılırsa, bu durumda enerji deposu yeterli yakıtı alamadığı için kan şekeri düşüyor ve kişi gün boyunca kendini yorgun hissediyor.

Enerjik olmak için tam buğday ekmeği, peynir, yumurta ve mevsim yeşilliklerinden oluşan bir kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin.

  • 5
  • 15
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık

3. Hareketsiz bir yaşam sürmek
Enerji harcamak yerine hareketsiz yaşam tarzı sürdüren kişiler genelde halsiz oluyorlar. ABD'de Georgia Üniversitesi'nde yapılan bir çalışmada; düzensiz yaşam tarzı (sedanter yaşam) sürdüren bir grubun 20 dakika egzersiz yaptıklarında, halsizlik belirtilerinin 6 haftada azaldığı ortaya konmuş.

  • 6
  • 15
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık

Dr. Yaser Süleymanoğlu, düzenli egzersiz yapmanın halsizlik ve yorgunluk yakınmasına iyi gelmesinin yanı sıra kalp ve damar sisteminin daha sağlıklı çalışmasını da sağladığına dikkat çekiyor. Bu olumlu etki dokulara yeteri kadar oksijen ve besin taşınabilmesi sayesinde gerçekleşiyor.

  • 7
  • 15
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık
Bedeni yorgun düşüren 9 hatalı alışkanlık

4. Tatil yapmamak
Yoğun çalışma temposu olan kişilerde zamanla beyin yorgunluğu oluşuyor. Bu durum tatil yapma ihtiyacı geldiğine işaret ediyor. Çünkü tatilin beyni ve vücudu dinlendirmek gibi son derece önemli bir işlevi var. Ancak tatilden verim alabilmek içinse öncelikle bilgisayar karşısında iş takip etmekten, telefonla iş konuşmaları yapmaktan kaçınmak gerekiyor. Aksi halde tatilin bir anlamı kalmıyor ve kişi işe tekrar yorgun dönüyor.

BİZE ULAŞIN