Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Beslenmede devrim niteliğinde altı faktör

konusunda her geçen gün yapılan yeni araştırmalar sonucu yepyeni bilgiler elde ediyoruz. Doğru bilinen yanlışlar bu süreçte bolca karşımıza çıkarken genel sağlığımızı korumak adına altı beslenme faktörünün önemi de günden güne artıyor. Gelin hem bu altı faktöre bakalım hem de doğru olduğu iddia edilen bilgilere...

Beslenmede devrim niteliğinde altı faktör

Eski bilgilerin yok olduğu bir bilimi çağı yaşıyoruz. İnsanlar üzerinde yapılan yepyeni bilimsel araştırmalar bize yeni ufuklar açıyor. Artık şunu çok iyi biliyoruz; çok sağlıklı olmanın temeli kesinlikle işlenmemiş ya da minimal düzeyde işlenmiş doğal besinlerle beslenmek.

Beslenmede devrim niteliğinde altı faktör

Tarladan, dalından, kovandan ve hayvandan direkt sofraya gelen doğal besinlerin geleceğimizin garantisi olduğunu çok iyi anlamış bulunuyoruz.

Beslenmede devrim niteliğinde altı faktör

Birçok araştırma, yediğimiz içtiğimiz besinlerin yaşam boyu genel sağlığımızın iyi ya da kötü olmasından yüzde 65 sorumlu olduğunu bize açıkça belirtiyor.

Beslenmede devrim niteliğinde altı faktör

Ülkemizin verilerine baktığımızda obezitenin her geçen yıl hatırı sayılı bir ivme ile artması, diyabetin yetişkinlerde hatta gençlerde sık görülmesi, toplam ölümlerin yüzde 45'inin kalp hastalıklarına sahip olması konusuna daha çok odaklanmamız gerektiğinin önemli bir göstergesi...

Beslenmede devrim niteliğinde altı faktör

ALTI BESLENME FAKTÖRÜ ÖNEMLİ

Genel sağlığın korunması için altı kural çok değerli. Günlük alışkanlıklarınızda bu altı kuralı uygulayarak yaşam boyu beslemeye bağlı gelişebilecek kronik hastalıklardan kendinizi koruyabilirsiniz.

Beslenmede devrim niteliğinde altı faktör

1. Tuzu yeterli tüketmek, günde yemeklerden salatalara kadar 1 silme tatlı kaşığı tuzdan fazla sofra tuzu tüketmemek. 2017 yılında yapılan Türkiye ve Araştırması'na göre ülkemizde tuz tüketim alışkanlığının önerilen miktardan iki kat fazla olduğu belirtilmiştir. Fazla tuz ve protein tüketimi günlük normal su ihtiyacının artmasını sağlar.

Beslenmede devrim niteliğinde altı faktör

Tuzun fazla kullanımının hipertansiyon başta olmak üzere, mide kanseri, böbrek hastalıkları, albuminüri, kalça kırığı, osteoporoz ve obezite için risk faktörü olduğunu unutmamamız gerekiyor. Bunun dışında kas ve sinir sistemi çalışması içinde tuza ihtiyacı olan vücudumuzun her organın sağlıklı çalışması için yeterli miktarda kullanmak çok önemli.

SON DAKİKA