Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Fit lezzetlerle fit kalmanın sırları

Hem evde hem de dışarıda sağlıklı beslenerek fit bir görünüme ulaşmak mümkün. Özellikle şekersiz ara öğünlerin ve besleyici fit lezzetlerin yer aldığı diyetle 3 günde 1 kilo vereceksiniz. Selahattin Dönmez fit bir görünüme kavuşmak için gerekenleri ve metabolizmayı hızlandıran salata tarifini yazdı. İşte Selahattin Dönmez'in o yazısı...

Fit lezzetlerle fit kalmanın sırları

Hem evde hem de dışarıda sağlıklı beslenerek fit bir görünüme ulaşmak mümkün. Özellikle şekersiz ara öğünlerin ve besleyici fit lezzetlerin yer aldığı diyetle 3 günde 1 kilo vereceksiniz. Selahattin Dönmez fit bir görünüme kavuşmak için gerekenleri ve metabolizmayı hızlandıran salata tarifini yazdı. İşte Selahattin Dönmez'in o yazısı...

Fit lezzetlerle fit kalmanın sırları

Dünya Sağlık Örgütü Ekim 2018 tarihinde yayımladığı global beslenme raporunda; rafine besin üretimindeki aşırı artışa, şehir merkezlerine yaşanan göç sebebi ile kentleşmenin getirdiği rahat yaşama ve aktivite yapmamanın sonucunda yüksek enerji içeren kalori bombası besinlere ulaşımın kolaylaştığına dikkat çekti. Aynı zamanda tuzlu ve aşırı şekerli paket yiyeceğe eğilimin arttığını ve trans yağlarla dolu sağlıksız besin tüketiminin yükselişte olduğunu da açıkça belirtti.

Fit lezzetlerle fit kalmanın sırları

Yaşam tarzındaki bu olumsuz değişimin kronik hastalıklar için zemin oluşturduğu bilgisi de söz konusu raporda kendine yer buldu. Dünya Sağlık Örgütü özellikle ara öğünlerde doymuş ve trans yağlar içermeyen, ev yapımı olup katkısız doğal besinlerden oluşan yiyeceklerin tercih edilmesinin hem şişmanlığın engellenmesinde hem de kronik hastalıklardan korunmada inanılmaz derecede etkili olduğunun altını çizdi.

Fit lezzetlerle fit kalmanın sırları

Tam bu noktada ev dışında yapılan besin tercihlerine baktığımızda bol şeker, yüksek kalori, trans yağ ve birçok katkı maddesi içeren paket besinleri hızla alıp tükettiğimizi yakından gözlemlemliyoruz. Bu doğrultuda bir beslenme uzmanı olarak bu hafta size hem evde hem de ev dışında besin seçimi yaparken sağlıklı beslenebilmeniz ve formda kalmanız için nasıl fit lezzetlere ulaşacağınızı anlatmak istiyorum.

Fit lezzetlerle fit kalmanın sırları

ŞEKERSİZ ARA ÖĞÜN ŞART

Çalışan birçok kişinin ve okula giden gençlerin ara öğünlerini yüksek şeker içeriğine sahip kraker, bisküvi tarzı fırıncılık ürünleriyle geçiştirdiğini gözlemliyorum. 2017 yılında Journal of Human Nutrition and Dietetics'te yayımlanan çalışmaya göre sağlıksız, yüksek yağ ve kaloriye sahip ara öğünlerin obezitede büyük rol oynadığı açık.

Fit lezzetlerle fit kalmanın sırları

Çünkü endüstriyel şeker tüketimi, gereksiz enerji alımına neden olarak yağlanmaya sebebiyet vererek besleyici değeri yüksek besinlerin tüketimini kısıtlıyor. Bunun yanında diğer güncel bilimsel araştırmalar şeker tüketiminin metabolik sendrom, kalp damar hastalıkları, şeker hastalığı, yüksek tansiyon ve böbrek fonksiyon bozukluklarına neden olduğunu gösteriyor. Endüstriyel şeker yerine kuru üzüm, kurutulmuş armut, kurutulmuş çilek gibi çeşitli kuru meyveler, elma ve hurma suyu gibi doğal lezzetlerle hazırlanmış, vitamin ve mineral içeriğini de koruyan müsli ve granola veya şeker ilavesiz, yağ içeriği düşük brownie, kepekli domatesli ve lorlu bir poğaça gibi alternatifler ara öğünlerde tercih edilebilir.

Fit lezzetlerle fit kalmanın sırları

KAHVALTIDA GRANOLA VE MÜSLİ

Müsli ve granola yalnızca ara öğünde değil, kahvaltıda da kurtarıcınız oluyor. Müsli; tam tahıl taneleri, yulaf, sağlıklı tohumlar ve kuru meyvelerin bir arada bulunduğu atıştırmalık. Granola ise yulaf tanelerinin, bal, fındık, badem, ceviz, kabak çekirdeği içi gibi kavrulmamış tuzsuz kuruyemişler, gün kurusu gibi kuru meyvelerin biraz zeytinyağı, biraz tarçın bir tutam da vanilya ile harmanlanarak oluşan harcın fırında kıtır hale gelinceye dek pişirilmesiyle elde edilen başka bir lezzet diyebilirim. Müsli ve granolaları evinizde kolaylıkla da hazırlayabilirsiniz.

BİZE ULAŞIN