Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İyi yaşam sürmenin 10 sırrı

Cildimiz yaşlanıyor, tırnaklarımız kırılıyor, dün ne yediğimizi hatırlamakta güçlük çekiyoruz... Ama bilim insanları da boş durmuyor, sürekli araştırmalar yapıyor. Ve bu araştırmaların sonucunda günlük yaşamda karşılaştığımız sorunlarla baş etmenin her gün yeni yöntemlerini buluyor. İşte yepyeni 10 süper öneri...

  • 1
  • 12
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı

Beslenme ve diyetetik alanında her gün yeni araştırmalar yayınlanıyor.

  • 2
  • 12
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı

Ve bu araştırmalar ışığında hastalıklardan korunma, spor yaparken uygulayacağımız diyet, kronik yorgunlukla ve hafıza sorunları ile başa çıkma, cildin kurumasını, tırnakların güçsüzleşmesini önleme gibi konularda verilen beslenme önerileri sürekli değişiyor. Bu da biz uzmanlara lı beslenme alanında yepyeni ve güvenilir öneriler vermenin önünü açıyor. Bu hafta sizlere en güncel bilgilerle sağlıklı yaşamanın yollarını anlatacağım.

  • 3
  • 12
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı

Kronik yorgunluğa balık ve kefir: Kronik yorgunluk birçok kişinin karşı karşıya kaldığıönemli bir sorun. Beslenmenizde omega 3, D vitamini ve probiyotik dengesine dikkat ederseniz kronik yorgunluğun zerresini hissetmezsiniz. Balık yendiğinde omega 3 düzeyi kanda artar ve yorgunluğun belirtileri de azalır. Haftada üç-dört kez en az 150 gr balık yemek gerekiyor. D vitamini eksikliği ise sürekli yorgun olmanızın tek nedeni. Kandaki D vitamini düzeyinin 50referans değerinin üzerinde olmasını sağlamak için D vitamini desteği almanız önemli.Probiyotik içeren yiyecekler yorgunluk belirtilerinin azalmasına birebir. Yoğurt, ayran, kefir ve az tuzlu turşuları sofranızda bulundurun.

  • 4
  • 12
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı

Farklı kuru yemişler tüketin: Yeni araştırmalara göre her bir kuru yemişin sağlığa farklı yararları var. Protein açısından Antep fıstığı içi ve badem öne çıkıyor. Spor öncesi veya sonrası bir avuç içi kadar tüketmek kas dokusunda oluşan küçük hasarların tamirinde önemli rol oynuyor. Bu miktar yaklaşık 6 gr protein ve 18 gr karbonhidrat içeriyor. Kalp ve kemik sağlığına destek için ceviz eşsiz bir kuru yemiş. Çünkü cevizde bolca omega 3 ve manganez bulunuyor. Bunlar kalp ve kemik için en önemli besin bileşenleri. Sekiz ceviz yaklaşık 3 gr bitkisel omega 3 almanıza yardımcı olur, bu da kalbe giden damarlar ve kalp kasındaki elektriksel yüküdengeleyerek damar iç temizliğini sağlar. Kalsiyum emilimini kolaylaştıran manganez ise kemikgelişimi açısından vazgeçilmez bir mineral. Badem ise bol kalsiyum ve süper prebiyotik içeren ender yiyeceklerden. Bir avuç kadarı bağışıklığı güçlendirir.

  • 5
  • 12
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı

Tereyağı yerine zeytinyağı kullanın: Tereyağının bağırsak mikrobiyotasını bozguna uğratarak metabolik sendrom hastalığına neden olduğunu gösteren önemli araştırmalar bulunuyor. Tereyağı tüketilmeye başlandıktan 12 hafta sonra insülin direnci gelişmeye başlar, iştah hormonu olan ghrelinin aşırı yükselmesi ile yeme isteği daha da artar. Zeytinyağı ise E vitamini, oleic asit ve fenol adlı antioksidanlar sayesinde ghrelinin artışını baskılar, insulin direncinin gelişmesini önler, kanda iyi huylu kolesterol olan HDL'ini artmasını sağlar ve en önemlisi yağlanma yapmaz. Bu nedenle size en değerli tavsiyem dolabınızdaki tereyağını kaldırın ve yerine erken hasat soğuk sıkım zeytinyağı öncelikli olmak kaydı ile, bulamıyorsanız da diğer tüm zeytinyağı çeşitlerini kullanmaya başlayın.

  • 6
  • 12
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı

Aşırı tuzdan uzak durun: Tuz kalori içermez ama sodyum klorür kimyasal yapısı nedeniyle vücutta bazı organları tahrip eder. Doğal yiyeceklerden yeterli miktarda sodyum aldığımız için ekstra tuz tüketmeye vücudumuzun hemen hemen hiç ihtiyacı yoktur. Tuzu fazla tüketmek tansiyonu bozuyor, damar içi basıncı artırıyor, böbreklerde soruna neden oluyor ve karaciğerde de hasarlara neden oluyor. Ancak ilk defa tuz tüketmenin, tuzlu yiyecek yemenin beyinde bulunan hipotalamus yani açlığı uyaran merkezinde metabolik değişiklikler yaratarak doyma hissini kaybettirdiği bulundu. Aynı çalışmada vücut hücrelerinde fruktoz üretimini artırıp leptin direnci oluşturarak obezite oluşturduğu açıklandı. Çok tuz tüketimi obezite riskini çocuklarda yüzde 6, yetişkinlerde yüzde 28 artırıyor. Günde bir silme tatlı kaşığı kadar tuz kullanımını geçmeyin. Tuzun sadece sofra tuzu olarak değil, tuzlu zeytin, salamura tüm besinler ve turşudan da geldiğini unutmayın.

  • 7
  • 12
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı
İyi yaşam sürmenin 10 sırrı

Spordan sonra çikolatalı süt için: Spor sonrasında kısa sürede toparlanmak için çikolatalı süt içmeyi aklınızın bir köşesinde bulundurun. Çikolatalı süt lı karbonhidrat, protein, sağlıklı yağ aside, flavonoid, su ve elektrolit içeriyor. Ayrıca sütü çikolata ile zenginleştirmek hem ucuz hem de daha doğal. Koşu, bisiklet ve tempolu yürüyüş sonrasında bir su bardağı çikolatalı sütün kalp atım hızını dengelediği, laktik asit seviyesini azalttığı ve yorgunluğu daha hızlı yok ettiği biliniyor. Çikolatalı sütün ticari olan diğer tüm sporcu içeceklerine kıyasla hazmı da kolay.

BİZE ULAŞIN