Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Mevsim geçişlerinde 10

Yazdan sonbahara geçişte güneşin etkisini azaltmasıyla birlikte ısı değişimlerine maruz kalan , soğuk havayla daha kolay mücadele etmek için yavaşlamaya başlar. Metabolizmanın yavaşlaması sonucu sistemi zayıflar, hastalıklarla mücadele edemez, kilo kontrolü sağlanamaz. Aynı zamanda havanın erken kararması ve güneşin etkisini azaltması ile yorgunluk, mutsuzluk ve depresif ruh hali oluşur. Mevsim geçişlerinde hastalıklardan korunmak, vücut direncinizi arttırmak, kilonuzu kontrol altına alabilmek için Uzm. Dyt. Gamze Çakaloğlu 10 beslenme önerisinde bulundu.

Giriş Tarihi: 08.10.2019 14:50 Güncelleme Tarihi: 08.10.2019 15:35
Mevsim geçişlerinde 10 sağlıklı beslenme önerisi

Yazdan sonbahara geçişte güneşin etkisini azaltmasıyla birlikte ısı değişimlerine maruz kalan , soğuk havayla daha kolay mücadele etmek için yavaşlamaya başlar. Metabolizmanın yavaşlaması sonucu sistemi zayıflar, hastalıklarla mücadele edemez, kilo kontrolü sağlanamaz. Aynı zamanda havanın erken kararması ve güneşin etkisini azaltması ile yorgunluk, mutsuzluk ve depresif ruh hali oluşur.

Mevsim geçişlerinde hastalıklardan korunmak, vücut direncinizi arttırmak, kilonuzu kontrol altına alabilmek için Uzm. Dyt. Gamze Çakaloğlu 10 beslenme önerisinde bulundu.

Mevsim geçişlerinde 10 sağlıklı beslenme önerisi

1- SELENYUMDAN ZENGİN BESİNLER TÜKETİN!

sistemini güçlendiren bir mineral olan selenyum grip ile doğrudan ilişkilidir. Zararlı mikro organizmalar ile savaşan ve hücrelerini koruyan selenyuma günlük beslenmede mutlaka ver vermelisin. Özellikle selenyum eksikliği depresyona, mutsuzluğa ve karamsar düşüncelere neden olabilir. Tüm deniz ürünleri, brezilya fındığı, ton balığı, mantar, susam, tam tahıllar, sarımsak, soğan, yumurta ve tavuk eti selenyumun en iyi kaynaklarıdır.

Mevsim geçişlerinde 10 sağlıklı beslenme önerisi

2- C VİTAMİNİ OLMAZ İSE OLMAZ!

C vitamini iyi bir antioksidan ve iyi bir enfeksiyon savardır. sistemini güçlendirir. Kuşburnu, domates, soğan, yeşilbiber, kırmızı biber maydanoz, tere, roka, brokoli, karnabahar, ıspanak, portakal, limon, mandalina, kivi gibi en güçlü C vitamini kaynaklarıdır.

Mevsim geçişlerinde 10 sağlıklı beslenme önerisi

3- ÇİNKO ZENGİNİ BESİNLER TÜKETİN!

Çinko, sisteminin temel mekanizmasında ve serbest radikallerin vücuda verdiği hasarı önlemede önemli bir role sahiptir. Ayrıca immün sistemi güçlendirir, metabolizmayı hızlandırır, enerjik ve pozitif olmanıza katkıda bulunur. Mevsim geçişlerinde mutlaka çinko seviyelerine bakılmalıdır. Çinko değerlerini besin yoluyla desteklemek için ana ve ara öğünlerinizde hindi eti, kabak çekirdeği, kuru baklagiller, deniz ürünleri, rüşeym, susam, fındık, badem, ceviz, fıstık gibi besinlere yer vermelisiniz.

Mevsim geçişlerinde 10 sağlıklı beslenme önerisi

4- KALSİYUM VE PROTEİNDEN ZENGİN BESİNLER TÜKETİN!

Kalsiyum, vücudun su dengesini sağlar, ödemi azaltır, sistemini kuvvetlendirir. Süt ve süt ürünleri sadece protein değil, aynı zamanda kalsiyum içeriği sayesinde de kilo kontrolü sağlar. Buna bağlı olarak, beslenme programına yetişkin bireylerin günde 2-3 su bardağı kadar süt ve süt ürünlerin mutlaka eklemeleri gerekir. Enfeksiyon geçirildiği dönemlerde, protein kaynaklarının yeterli tüketilmesi, vücutta oluşan yıkımı yapıma çevirmesi için oldukça önemlidir. Ayrıca protein yetersizliği depresyona yatkınlığı tetikler ve bağışıklık sisteminin çalışmasını engeller. Süt, yoğurt, kefir, ayran, peynir, yumurta, et, tavuk ve balık gibi gıdalar proteinin en iyi kaynaklarıdır.

Mevsim geçişlerinde 10 sağlıklı beslenme önerisi

5- MUTSUZLUK VE YORGUNLUĞUN NEDENİ B12 EKSİKLİĞİ!

B12 vitamini eksikliği; sinir sistemi harabiyetine, depresyona, duygu durum bozukluklarına, hafıza kaybına ve öğrenmede güçlüğe sebep olabilir. Güçlü bir hafızaya sahip olmak ve sabahları dinlenmiş uyanmak, mutsuz ve karamsar ruh halinden kurtulmak için beslenme programında mutlaka B12 vitamini içeren besinlere yer ayrılmalıdır. Yumurta, et, balık, süt, peynir, soya sütü ve yoğurt gibi besinlerde yoğun olarak B 12 vitamini bulunur.

Mevsim geçişlerinde 10 sağlıklı beslenme önerisi

6- OMEGA 3 KAYNAĞI BALIK VE SEMİZOTU!

Omega-3 bağışıklığı düzenleyici ve destekleyici özelliğe sahiptir. Balıkta, cevizde, keten tohumunda, avokadoda ve sebzelerden semizotunda bolca bulunan Omega-3, sistemine iyi geldiği gibi tedavisinde de kullanılır. Sonbahar balıkların bollaştığı dönemdir. Dolayısıyla haftada 2-3 gün balık tüketimi günlük Omega-3 gereksinimini karşılayacaktır. Eğer balık yenilmiyorsa, mutlaka balık hapı şeklinde takviye alınmalıdır.

BİZE ULAŞIN