Türkiye'nin en iyi haber sitesi

ikili: ve beslenme

Evde yaparken fiziksel aktivite ile artan enerji ihtiyacını karşılama, aktivite sonrası vücudun toparlanmasını sağlama ve kaybedilen besin öğelerini yerine koymada beslenmenin önemi büyük. Doğru beslenme, aynı zamanda kas performansını artırarak kişiyi düzenli spor yapmaya da teşvik eder

Müthiş ikili: Spor ve beslenme

Evde yaparken fiziksel aktivite ile artan enerji ihtiyacını karşılama, aktivite sonrası vücudun toparlanmasını sağlama ve kaybedilen besin öğelerini yerine koymada beslenmenin önemi büyük. Doğru beslenme, aynı zamanda kas performansını artırarak kişiyi düzenli spor yapmaya da teşvik eder

Müthiş ikili: Spor ve beslenme

Daha sağlıklı ve fit bir görünüme sahip olmak ister misiniz? Bunun için zamanım yok diye düşünmeyin. Vücudunuza ve programınıza uygun, çok zamanınızı almayacak bir egzersiz planı oluşturabilirsiniz.

Evde yoga, mat pilatesi ve yürüme bandında yürüyüş yapmak kolay. Bu sayede vücudunuzun oksijeni kullanma kapasitesini artırıp kilo kaybınızı destekleyebilirsiniz. Düz mekik hareketi, karın bölgesindeki yağları eritir ve dümdüz bir karna sahip olmanızı sağlar. Bacakların omuz genişliğinde açılarak aşağı eğilip kalkma hareketi olan squat, tam bir selülit düşmanı. Vücudunuzu direnç olarak kullanarak itme hareketi olan pull up, yüzüstü yatılarak ön kol ve ayak parmak uçları üzerine yapılan bir tür şınav olan plank da var.

Müthiş ikili: Spor ve beslenme

Bu hareketleri ve benzerlerini haftada en az üç gün 30-50 dakika arası yapabilirsiniz. Evde egzersiz hareketleri yapmak kas gücünüzü artırır. Güçlü kaslar kalori yakmaya yardımcı olur.

Müthiş ikili: Spor ve beslenme

yaparken uygun miktarda enerji alımı önemlidir. Uluslararası Spor Beslenme Birimi haftada 3-4 gün 30-40 dakika egzersiz yapan bireylerde günde kilo başına 25-35 kalori enerji alınmasını önermekte. Örneğin 60 kilo bir birey için günde yaklaşık 1500-1600 kalori tüketimi yeterli. Ancak fazla kilolu veya obez bireylerde kilo kaybını sağlamak adına günlük enerji alımı kadınlarda 1200, erkeklerde 1500 kaloriye kadar düşebilir.

Müthiş ikili: Spor ve beslenme

Her gün yeterli miktarda karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, mineral ve sıvıyı içeren üç ana öğünü mutlaka tüketmelisiniz. Bilimsel ve beslenme rehberlerinde haftada üçdört gün evde yapılan aktivitelerde ekstra karbonhidrat, protein veya yağ tüketimi önerilmez, bu makro besin öğelerinin normal diyette önerilen miktarlarda alımları yeterlidir.

Müthiş ikili: Spor ve beslenme

Karbonhidratlar için günlük tüketim bireyin kilosu başına 3-5 gram önerilir yani 60 kilo olan biri için günlük 180 gram kadar karbonhidrat yeterlidir. Proteinler ise kilo başına 0.8-1.2 gram yani 50-60 gram alındığında kas kütlesi korunur, vücutta yapım olayları için gerekli aminoasit sağlanmış olur.

Müthiş ikili: Spor ve beslenme

Protein kaynağı olarak derisiz tavuk eti, hindi eti, balık, kuru baklagiller, yumurta, süt ve süt ürünlerine diyette yer verilmelidir. Bir diğer makro besin öğesi olan yağlardan, doymamış yağ asitlerinden zengin zeytinyağı, avokado, fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar tercih edilmelidir. Egzersiz öncesi ve sonrası yağ tüketimi normal düzeyde olmalı, günlük enerjinin yüzde 20-35'i yağlardan gelmeli. Aşırı yağ sınırlaması olan diyetlerde hormonal bozukluklar ortaya çıkabilir, bu nedenle yüzde 20'nin altında yağ tüketimi önerilmez.

BİZE ULAŞIN