Türkiye'nin en iyi haber sitesi

diye bol bol tükettiğiniz bu başınıza iş açabilir!

diye bolca tükettiğimiz bazı hiç de masum değil. Atalarımız boşuna dememiş azı karar, çoğu zarar diye... Hepimizin mutfağında sıklıkla yer verdiğimiz öyle besinler var ki kararında tüketilmediğinde hastalıklara davetiye çıkarıyor. Peki hangi besinden ne kadar tüketmeliyiz? Hangi besinlerin fazlası ? İşte fazla tüketildiğinde fayda sağlamak yerine ...

Sağlıklı diye bol bol tükettiğiniz bu besinler başınıza iş açabilir!

Diyetisyen Emine Yüzbaşıoğlu, tüketim sıklığı ve miktarına dikkat edilmesi gereken ile ilgili uyarıda bulundu.

Sağlıklı diye bol bol tükettiğiniz bu besinler başınıza iş açabilir!

olduğunu düşündüğümüz yiyecekleri tüketirken bazen aşırıya kaçabiliyoruz. Ancak porsiyon sınırı ve kalori hesabı yapmadan yediğimiz bu kilo ve hastalık olarak bize geri dönebiliyor.

Sağlıklı diye bol bol tükettiğiniz bu besinler başınıza iş açabilir!

Özellikle kış aylarında hastalıklardan korunmak için veya can sıkıntısından yenilen atıştırmalıklar, gizli düşmanlar haline gelebiliyor. Diyetisyen Emine Yüzbaşıoğlu, tüketim sıklığı ve miktarına dikkat edilmesi gereken ile ilgili uyarıda bulundu.

Sağlıklı diye bol bol tükettiğiniz bu besinler başınıza iş açabilir!

Kuru bakliyatlar: Fasulye, mercimek, nohut, en çok tüketilen bakliyatlardır. Posa değeri yüksek ve sağlığa oldukça bir aile olan bakliyatlar, en önemli bitkisel protein kaynağı sınıfında yer alırlar ve hayvansal proteinlerin içerdiği kolesterolü içermezler.

Sağlıklı diye bol bol tükettiğiniz bu besinler başınıza iş açabilir!

100 gram kuru baklagil yaklaşık olarak; 25 gram protein, 5 gram lif, 1,5 gram yağ içerir. Kalsiyum, demir, B12 vitamini dışındaki B grubu vitaminleri, E vitamini ve bakır içerikleri de yüksek olan baklagiller haftada en az 2 kez tüketilmelidir.

Sağlıklı diye bol bol tükettiğiniz bu besinler başınıza iş açabilir!

Tüketilirken dikkat edilecek husus ise porsiyonudur. Yemekleri dışında salata olarak da tüketilen baklagiller protein içeriği yüksek olmasına karşın karbonhidrat grubunda yer alır ve 4 yemek kaşığı bakliyat 1 dilim ekmeğin kalorisiyle eşdeğerdir.

Sağlıklı diye bol bol tükettiğiniz bu besinler başınıza iş açabilir!

Ayrıca pilavsız bakliyat yenmez düşüncesiyle kalori alımı artarak kilo artışına neden olmaktadır. Bu sebeple özelikle kış aylarında daha sık tüketilen bakliyatın ama kalori açısından çok da masum olmadığı unutulmamalıdır.

BİZE ULAŞIN