Türkiye'nin en iyi haber sitesi

’un tozunu attık!

Offroad’un tozunu attık!

Trend yazarımız Burcu Aldinç son günlerdeki '' modasına uydu. 4x4 arazi aracına atladı, parkurun yolunu tuttu.

Offroad’un tozunu attık!

Adrenalin, araç hakimiyeti ve bolca çamur... Sulardan geçip, dik yokuşlardan aşağı inmeye hazır mısınız? O halde haydi araziye.... yapıp yolların tozunu attırmaya...

Offroad’un tozunu attık!

Biri size "Hem severim hem döverim" derse kızmadan önce sorun, muhtemelen tutkunu olabilir karşınızdaki kişi. Çamura saplanmak, sulara batmak, engebelerden geçmektir tutkusu... Aracın bir yerini kırmaktır raconu.
Dışarıdan bakılınca doğaya gereksiz bir meydan okuma gibi görünse de aslında tam tersi. Zaten doğayı sevmeyen offroad da yapamaz. Hem sevmek hem bilmek gerekir. Ha bir de kirlenmekten korkmamak...

Offroad’un tozunu attık!

'un federasyonu var, yarışları düzenleniyor. İzlerken bile yüreğim ağzıma geliyor. Ama tutkunlarının sayısı da her geçen gün artıyor. Öyle ki 4X4 arazi aracı alıp tatil planlarını buna göre yapanların sayısı küçümsenecek gibi değil. Şehir içinde offroad'a uygun pek çok arazi var. Onun dışında Erdek'te, Kazdağları'nda, Antalya'da birçok tatil rotası bulunuyor.
Madem bu kadar seveni var. Denememek olmazdı. Bu arada offroad yapabilmenin ilk koşulu manuel vites araç hakimiyetinizin olması. Yoksa yan koltuğa oturup co-pilotluk yapabilirsiniz.
Offroad deneyimi için Yaban Akademi'yi arıyorum. Maslak'ta Turkcell Platinum Offroad Park'ta deneme sürüşü için randevu alıyorum. Bu arada farklı eğitim dereceleri var. Bir saatlik temel offroad eğitimi hafta içi 260, hafta sonu 290 TL. Turkcell Platinum üyelerine yüzde 50 indirimli dersler.

Offroad’un tozunu attık!

ADRENALİN DORUKTA
Heyecanlıyım ve kirlenmeye hazırım. Siyah jean ve tişört ayaklarıma da postal giydim. Son anda akıl ettim postalları almayı. Zira co-pilot da olsanız sık sık araçtan inmek zorundasınız. Önünüzde yol var mı, suyun derinliği ne kadar, kontrol etmek co-pilotun işi.

Offroad’un tozunu attık!

İlk turda hocam Yunus Sayılır direksiyonda. Tabii araçla araziye çıkmadan önce pratik bilgiler veriyor. Araba çamura saplanırsa nasıl çıkarılır gibi teknik bilgiler. Hepsini öğreniyorum ve araziye çıkmaya hazırım.
İlk parkur yapay engellerden oluşuyor. Yan eğimli engeller, su engeli ve taşlık bölüm gibi... Tahterevalliyi andıran engelleri geçerken yüreğim ağzıma gelmiyor değil. Nereden bilebilirim ki birazdan gerçek arazide çok daha zorlarından geçeceğimizi.
Hocam profesyonel olunca gaza basmak da serbest oluyor. Bir ara kendimi hız treninde sanıyorum, basıyorum çığlığı. Yan yatıp bir lastik de havada kalınca "Sen çık üzerine bas" diyor. "Sağ tarafım uçurum, kapıyı nasıl açıp da ineyim?" diyemeden kendimi aşağıda buluyorum. Her tarafım çamur oluyor. Aracı engelden kurtarıyoruz ama bu kez de önümüzde yol bitiyor. "İn bak bakalım gerçekten bitmiş mi?" diyor Yunus Hoca. Var da dimdik bir yol var. Takla atmaz mıyız diye düşünürken o yoldan aşağı inerken buluyorum kendimi.

Offroad’un tozunu attık!

Bu arada araçlarımız Mitsubishi L200. Çok anlamam ama beş tane var burada o araçtan. Tabii hepsi donanımlı. Lastikler büyütülmüş, araç yükseltilmiş, gerekli tüm parçalar takılmış. İkinci seferde yapay parkurda tur atmak için direksiyonun başına siz geçiyorsunuz. Tabii kendinize güveniyorsanız. Yapay parkuru geçenler ise gerçek doğaya çıkabiliyor. Bir de onun üstü ekstrem parkur var. Sertifika almak isteyenler ise 25 kilometreden oluşan özel parkura çıkıyorlar.
Offraod'un üç altın kuralı var. Ani gaz, fren ve direksiyon hareketi yok. Bir de tek başınıza çıkmanız yasak. yaparken çok akıllı kararlar vermek şart. Direksiyon hakimiyeti kadar mekanik bilgisi de gerektiriyor. Şu sıralar büyük gruplar, şirket aktivitelerinde çokça tercih ediliyor.

BİZE ULAŞIN