Türkiye'nin en iyi haber sitesi

'da enerjinizi korumaya yarayacak besinler

Ramazan'da enerjinizi korumaya yarayacak besinler

ayında uzun saatler süren açlık, özellikle gün ortasından sonra bitkinliğe ve konsantrasyon eksikliğine neden olabiliyor. Bu açlık sıcak havayla da birleşince iftara kadar günün kalanına devam etmek bazıları için imkansız hale geliyor.

İşte bu sorunlarınıza bir som verecek, Ramazan'da enerjinizi korumaya yardımcı olacak, sahurdan iftara kadar sizi tok tutacak önerileri. Mutlaka tüketmeniz gereken besinler, ve yapmanız gerekenler haberimizde...

Ramazan'da enerjinizi korumaya yarayacak besinler

Oruç tutanlar için sahurda ve iftarda doğru beslenmek vücut direncini ve enerjiyi korumaya yardımcı oluyor. Öyle ki iftardan sonra çöken ağırlığın da, tüm gün süren açlık stresinin de besinlerin yardımıyla önüne geçilebiliyor. Üstelik doğru beslenme, ayında alınan kiloların da önüne geçebiliyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Merve Gizem Bahçıvan, oruç tutanların enerjilirene korunmak için tüketmesi gereken 12 besini anlattı:

Ramazan'da enerjinizi korumaya yarayacak besinler

Tam tahıllı ekmekle beyaz peynirli tost

Sahurda tam tahıllı ekmek ve beyaz peynir ile yapacağınız tost ya da sandviç iftara kadar açlık hissini önleyerek tok kalmanızı sağlıyor. Bunun en önemli nedenlerinden biri tam tahıllı ekmeğin doygunluk oranın fazla olması ve beyaz ekmeğe göre daha tok tutabilmesi.

Ramazan'da enerjinizi korumaya yarayacak besinler

1 ya da 2 yumurta gün boyu tok tutuyor;

beslenmesinde uzun süreli tokluk veren ve besleyiciliği yüksek olan gıdaları tüketmek gerekiyor. Anne sütünden sonra, yararlılığı en yüksek kaliteli protein kaynağı olan yumurta, gün boyu tokluk hissi sağlayacak en önemli besinlerden biri. Sahurda haşlama, omlet veya menemen şeklinde ihtiyaca göre 1 veya 2 yumurta tüketmek iftara kadar geçen sürede enerjinizi korumanıza yardımcı oluyor.

Ramazan'da enerjinizi korumaya yarayacak besinler

Açlığa bağlı unutkanlığa karşı ceviz

Ceviz en önemli Omega 3 kaynaklarından biri. Omega 3 yağ asitleri de uzun süre tokluk hissi sağlama özelliğine sahip. Bu nedenle sahurda tüketilmesi gereken en önemli besinlerden biri de ceviz. Sahurda 2-3 adet ceviz iftara kadar olan sürenin daha dinç geçmesini sağlıyor. Özellikle akşamüstü saatlerinde gözlenen açlığa bağlı unutkanlık ve konsantrasyon eksikliğinden şikayetçiyseniz sofranızdan cevizi eksik etmeyin.

Ramazan'da enerjinizi korumaya yarayacak besinler

Hurmayı ara öğün yapın

dendiğinde kuşkusuz akla ilk gelen besinlerin başında hurma geliyor. Özellikle iftarın vazgeçilmezi olan hurma, uzun süreli açlık sonrası vücudun enerji kaynağı olan glikozu dengeliyor. İftarda yenilen 2 adet hurma düşük kan şekerini düzeltmeye yetiyor. Ramazanda gün boyu dengeli bir kan şekeri için hurmayı ara öğün olarak da tüketebilirsiniz. Örneğin iftardan birkaç saat sonra 2 adet hurma, ılık süt ve tarçınlı bir içecek kan şekerini dengelemesinin yanında enerji depolamanıza da yardımcı olacak.

Ramazan'da enerjinizi korumaya yarayacak besinler

İftardan sonraki tatlı krizini meyveyle aşın

Sahurdan iftara kadar geçen sürede meydana gelebilen aşırı yorgunluk hissine karşı taze meyveler, tam bir vitamin ve mineral kaynağı. Özellikle uzun süreli açlıkta hücrelerin yenilenmesine yardımcı olan taze meyveler, aynı zamanda sonrası alışkanlık haline gelen boş kalorili tatlılardan uzak durmanıza da yardımcı olacaktır. Bu nedenle iftarla arasında mutlaka taze meyve ve kan şekerini dengelemek için süt grubundan bir ara öğün tüketin.

BİZE ULAŞIN