Şekeri bırakmanın 5 yolu

  • 1
  • 6
Şekeri bırakmanın 5 yolu
Şekeri bırakmanın 5 yolu

Yiyeceklerinizde fazla şeker almak kan şekerinizi düşürdüğünden enerjinizde ani değişikliklere yol açar. Bazıları için yeme planlarından şekeri kesmek çok zor olabilir fakat bunun da basit çözümleri var. İşte şekeri bırakmak için uygulamanız gereken 5 adım...

  • 2
  • 6
Şekeri bırakmanın 5 yolu
Şekeri bırakmanın 5 yolu

Yiyeceğinizi doğru seçin

Yiyeceğinizde şekeri kesmenin en akıllıca yolu yemek alırken besin değerleri tablosunu ve içindekiler kısmını incelemektir. İçindekiler listesinde ne kadar "oz"la biten şey (glukoz, fruktoz, maltoz, laktoz, sakkaroz...) varsa o kadar çok şeker içeriyor demektir.

  • 3
  • 6
Şekeri bırakmanın 5 yolu
Şekeri bırakmanın 5 yolu

Küçük adımlarla başlayın

Şeker diyetine girmek, özellikle tatlıya düşkünlüğü olanlar için başlı başına zorlu bir iştir. Bu yüzden, şekeri bir anda kesmek yerine azar azar yiyeceklerinizden çıkarın.

  • 4
  • 6
Şekeri bırakmanın 5 yolu
Şekeri bırakmanın 5 yolu

Bağırsak dengenizi düzenleyin

Şekeri bir anda kesmek, bağırsaklarınızdaki yararlı bakterilerin dengesini bozabilir. Bu durumu gidermek için beslenme uzmanları probiyotik içeren yoğurt ve kefir gibi besinler alınmasını öneriyor.

  • 5
  • 6
Şekeri bırakmanın 5 yolu
Şekeri bırakmanın 5 yolu

İştahınızı kontrol altına alın

Beslenmenizden şekeri çıkardığınız ilk zamanlar, vücut dengesi bu duruma alışmaya çalıştığından enerjinizde ani düşmeler gözlemlenir, bu yüzden sürekli tatlı şeyler yemek isteyebilirsiniz. Bu durumu önlemek için iştahınıza hakim olmaya çalışmalısınız. Ayrıca, yeşil kahve gibi krom içeren yiyecekler imdadınıza koşabilir.

  • 6
  • 6
Şekeri bırakmanın 5 yolu
Şekeri bırakmanın 5 yolu

Sizi tok tutan yemekleri tercih edin

Şekeriniz düştüğünde şekerli yiyeceklere sarılmak yerine proteinleri tercih edin, vücudunuz proteine ihtiyaç duyuyor olabilir. Ayrıca proteinin sindirimi daha uzun sürdüğünden sizi uzun süre acıktırmayacağından da emin olabilirsiniz. Bu yüzden öğünlerinizde et, baklagil, yoğurt gibi yiyecekleri eksik etmeyin.

BİZE ULAŞIN