Dijital
bankacılığın insanların hayatındaki yeri gün geçtikçe önem kazanırken, kullanıcı sayısı da hızla artış gösteriyor. Son bir sene içinde dijital bankacılık kanallarını kullanan müşteri sayısının yüzde 22 arttığını belirten Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Ulutaş, Akbank Direkt Mobil kullanan müşteri sayısının yüzde 45, dijital kanalların içerisinde yalnızca Akbank Direkt Mobil'den hizmet almayı tercih eden müşterilerin oranının ise yüzde 65 seviyesinde arttığını söyledi. Akbank Direkt Kredi'nin en çok tercih edilen dijital bankacılık ürünlerinden biri olduğunun altını çizen Ulutaş, "Mobil uygulamamızı kullananların yoğun tercihlerinden biri de fatura ödeme. Bankamızda her iki faturadan biri Akbank Direkt uygulamasından ödeniyor. Son üç yılda mobilden yapılan fatura ödemeleri 12 kat arttı" ifadelerini kullandı.
HEDEF Y KUŞAĞI
Dünyada dijitalleşme trendiyle birlikte mobil kanalların kullanım oranları da artıyor. Geleceği yakalamak için teknolojiyi yakından takip etmeye ve tüm gelişmeleri ürün ve hizmetlere hızlıca adapte etmeye çalıştıklarının altını çizen Ulutaş, "Nüfusu incelediğimizde, özellikle Y kuşağı, teknolojiyi yakından takip ediyor. Bu kuşağın hizmet aldığı tüm alanlarda hız ve kesintisiz inovasyon beklentisi var. Bu da tüm kurumları gelişim ve değişime zorunlu tutuyor" diye konuştu. Akbank Direkt olarak Y kuşağını hedeflediklerini vurgulayan Ulutaş, dijital kanallarını yenilikçi, rekabetçi ve gelişen teknolojiye uygun bir biçimde tasarladıklarını söyledi. Mobil teknolojilerin en hızlı büyüyen alan olduğunu belirten Ulutaş, "Akbank olarak öncelikli olarak müşterilerimize kullanımı kolay ve anlaşılabilir teknolojik hizmetleri mobil kanallarımız üzerinden vermek istiyoruz. Dijital hizmetlerimizi öncelikli olarak mobil uygulamamızdan sunmayı hedefliyoruz. Türkiye bankacılık sektöründe mobil kanalda en hızlı büyüyen ve uluslararası mecrada 200'den fazla banka ile çalışarak performans ölçümleme ve kıyaslaması yapan Finalta'nın verilerine göre Avrupa'nın mobil bankacılık alanında en hızlı büyüyen bankaları arasındayız. Bu alandaki başarımız 2016'da Harvard Üniversitesi'nde vaka olarak işlendi" ifadelerini kullandı. Ulutaş sözlerini şöyle sürdürdü: "Mobil bankacılık kullanan müşterilerimizle olan aylık ortalama etkileşimimiz şubeyle kıyaslandığında 6 kat daha fazla. Buna bağlı olarak da dizayn odaklı düşünerek müşteri deneyimini her geçen gün daha da geliştirmeye çalışıyoruz. Bu alanda artan müşteri etkileşimi, motivasyon ve iş yapma isteğimizi daha da artırıyor."
GİRİŞİMLERE DESTEĞİMİZİ ARTIRARAK SÜRDÜRECEĞİZ
Banka
olarak yurtiçinde ve dışında birçok Fintech ile yakın işbirliği içerisinde olduklarını belirten Ulutaş, şöyle devam etti: "Tüm uygulama geliştiricilerin diledikleri zaman girip çalışabilmeleri için, 'Uygulama Programlama Arayüzü'nü açan ilk banka olduk. Finans alanında fikri ya da projesi olan tüm girişimcilerin, Akbank'ın API altyapısını kullanarak geliştirecekleri yeni uygulamalardan bazılarını müşterilerimizin hizmetine sunmayı planlıyoruz. API portalımız, bireysel ya da küçük girişimcilerin yanı sıra, kurumsal teknoloji şirketlerinin araştırma geliştirme birimlerine de açık olacak. Kuruluşlarla işbirliği yaparak geliştirilecek uygulamalarla, hizmet çeşitliliğini artıran ve küçük girişimcilere olanak sağlayarak gelişimi de hızlandıran öncü kuruluş olmayı sürdüreceğiz."