Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Ramazanda beslenme tavsiyeleri

Diyetisyen , oruçta en önemli öğünün sahur olduğunu belirterek, sahurda proteini yüksek, yağ oranı düşük besinler tüketilmesi gerektiğini söyledi

Giriş Tarihi: 18.5.2018
Ramazanda beslenme tavsiyeleri
Beslenme ve Diyet Uzmanı , ramazan ayında beslenme düzeninin değiştiğini belirterek, "Ben ramazan ayını tüm yılın bir detoks ayı olarak düşünüyorum. O yüzden çok iyi kullanılırsa sağlıklı bir şekilde çok güzel kilo verilir. Bizim yaptığımız en büyük hata ramazanı tek bir öğünle geçiştirmek oluyor. O yüzden de kilo kaçınılmaz oluyor. Çünkü o kadar uzun saat aç kalmak vücudu kitleyebiliyor ve arkasından tek bir iftarla bitirmek bize kilo olarak geri dönüyor. Bu dönemde en önemli öğün sahur. Sahursuz uyumayı hiç önermiyoruz. Çünkü sahur bize enerji, konsantrasyon, dikkat gibi birçok konuda yardımcı oluyor. Sahuru nasıl yaptığımız çok önemli. Çünkü sahur iyi koordine edilirse kilo vermeye yardımcı bir etken olabilir. Sahurda proteinden yüksek, yağ oranından fakir bir diyet yapılması gerekiyor. Karbonhidratı da kompleks seçmeliyiz. Nasıl olacak? Kompleks karbonhidratlar zaten bildiğimiz gibi ekmek, çorba, meyve, sebze gibi gıdalar. O yüzden onları seçmemiz gerekiyor. Sahurda kesinlikle bir bardak süt içilmeli, bir iki dilim ekmek yenilmeli. Onun dışında peynir, domates, salatalık eksik olmamalı sofrada ve kesinlikle yumurta tüketilmeli. Yumurta çok iyi bir tok tutucudur. Gerekirse 2 yumurta dahi yenilebilinir. Yumurta hem kalorisi hem de uzun süre tok tutucu en önemli gıdalardan birisidir ve çok iyi bir protein oranı vardır" diye konuştu. Baldede, "Kesinlikle sahur yapmayı tavsiye ediyorum. Sahurla iftar arasında bir ara öğün yapmaları, gerekirse iki ara öğüne kadar çıkılabilinir. Ara öğün sahura çok aç kalkmamızı sağlayacak" dedi.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Ramazanda beslenme tavsiyeleri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN