Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Yalanın, iftiranın ve eski reklam düzeninin SÖZCÜ'sü

Giriş Tarihi: 23.11.2013 15:58 Güncelleme Tarihi: 23.11.2013 16:04

Ziraat Bankası’ndan reklam alamayan Sözcü, para hırsıyla kime, nasıl saldıracağını şaşırdı. Gazete, Ziraat Bankası'nın ilanını alan gazeteleri 'yandaş' olmakla suçlayıp, ilanlarda fotoğrafları kullanılan vatandaşı da 'korkunç' diye aşağıladı.

Sözcü gazetesi, tamamen yalan, çarpıtma ve iftira üzerine kurulu rakamlarla STAR gazetesine saldırdı. Gazetelerin aldığı ilan rakamlarını çarpıtan Sözcü, STAR gazetesinin hak ettiğinden fazlasını aldığını iddia eden bir manşet yayınladı.

Haber tamamen yalandır. Gerçek bu değildir, Sözcü'nün haberi tamamen çarpıtılmış bilgilere dayanmaktadır. STAR gazetesi bu kampanyaya karşı hukuki yollara başvuracaktır.
Gerçek şudur...

"İLAN GELİRLERİ LİSTESİ"NDE ESKİ KARTEL DÜZENİ DEVAM EDİYOR

Sözcü"nün haberine dayanak olan sütün santim esaslı liste çarpıtma ve yalandır, reklam gerçeğini ifade etmemektedir. Haberde ayrıca yüzlerce reklamverenin bulunduğu bir sistemde birkaç marka öne çıkartılarak ikinci bir çarpıtma yapılmıştır.

Gazetelerin aldıkları ilanların ölçümü yayınlanan sütün santimlerle değil, bu ilanların ücretinden oluşan gelirlere belirlenir.

Gerçek ilan sıralamasının belirleyen bu listedir ve orada rakamlar eski reklam düzeninin sürdüğünü göstermektedir. Bu listeye göre STAR hala, tirajının ve etkinliğinin hak ettiği sıranın altındadır. SÖZCÜ'nün sözcülüğünü yaptığı, hak etmeyenin en çok geliri elde ettiği geleneksel reklam düzeni ne yazık ki hala güçlü bir şekilde ayaktadır.
Reklam gelirlerine ilişkin şok edici gerçekler yarın STAR Gazetesi"nde yayınlanacak...

Amaç reklamvereni tehdit etmek

Geleneksel reklam kartelinin sözcülüğünü soyunan gazetenin amacı STAR gazetesinin ticari itibarını sarsmaktır. Reklamveren üzerinde kendi lehinde ve gazetemiz aleyhinde tehdit ve baskı oluşturmaktır. On yıllardır bildikleri ve uyguladıkları tek yöntem budur ve ne yazık ki şimdiye kadar bundan sonuç da aldılar. Yalancının, tehditçinin, şantajcının bundan sonra amacına ulaşıp ulaşamayacağını hep birlikte göreceğiz.

Eski düzenin hegemonyası sürüyor

Medya dünyasındaki adaletsiz ilan ve reklam dağıtım düzeni devam etmektedir ve aralarından STAR'ın da bulunduğu yeni medya markaları bu düzenin mağduru olmaya devam etmektedir. 2013 Türkiye'sinde hala pastanın büyük kısmı eski düzenin markaları tarafından paylaşılmakta ve bu çarpık düzene isyan eden kurumlar ise mafyoz usullerle hedefe konulmaktadır.

Sözcü"nün ecele faydası yok, Bu düzen değişecek

Kartel düzeninin sözcülerine, eski medya düzeninin tetikçilerine ve karanlık dönemin bekçilerine rağmen bu düzen değişecektir. İlan ve reklam dağılımında sadece bizim değil bütün gazete ve televizyonların hak ettiğini alacağı, daha fazlasına göz koymayacağı ve elbette daha azına razı olmayacağı düzen kurulacaktır. Tehdit ve şantajla reklam alma dönemi bitecektir.

Korkunun ecele faydası yoktur... Yalanın, iftiranın ve eski kartelin sözcülerine rağmen bu düzen mutlaka değişecektir.

VATANDAŞI BİLE HEDEF ALDI

Takvim Gazetesi'nin haberine göre Sözcü en büyük saygısızlığı ise vatandaşlara karşı yaptı. Ziraat Bankası'nın ilanlarında fotoğrafları kullanılan her kesimden vatandaşa 'korkunç' diyerek saldıran Sözcü, "Fotoğraflardaki yüzler korku filmlerini aratmadı" ifadelerini kullandı. Vatandaşa 'korkunç' diyen Sözcü kendisinin 'korkunç' bir hata yaptığını fark etmedi. Ziraat Bankası 150. yılı dolayısıyla gazetelere ilanlar veriyor. Bu ilanlarda toplumun değişik kesimlerinden insanların fotoğrafları yer alırken bankanın son dönemde yaptığı değişim vurgulanıyor. Ziraat Bankası bu ilanları Türkiye'de yayın yapan büyük gazetelerde yayınlattı. Fakat Sözcü'de yayınlanmadı. Bu durum gazeteyi adeta çıldırtırken, para hırsı, kendi vatandaşının fotoğrafına 'korkunç' diyecek boyutlara kadar götürdü. Dün birinci sayfasında ilandaki fotoğrafları yayımlayan Sözcü, 'korkunç ilanlar' diyerek vatandaşı küçük görmeye çalıştı. Gazete Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ı da halkın parasını 'çarçur' etmekle suçladı. Oysa banka Aydın'ın döneminde çok önemli bir dönüşüm çalışması başlatarak, hem kârlılığını hem de büyümesini sürdürdü. Banka kârını geçen yıla göre yüzde 37 artırdı. Ziraat Bankası bu yılın ilk 9 ayında 2 milyar 576 milyon lira ve 3. çeyrekte de 782 milyon lira kâr elde etti. 150. yıl dolayısıyla 150 yeni şube açma hedefi koyan banka böylece işsiz gençlere istihdam kapısı olmayı da sürdürüyor.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Yalanın, iftiranın ve eski reklam düzeninin SÖZCÜ'sü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN