Ülkemizde hizmet veren en köklü bankalardan bir tanesi olan Akbank, kurulduğu günden itibaren gerek şubelerinde gerekse de internet veya telefon bankacılığı hizmetlerinde müşterilerinin sorunlarına çözüm odaklı yaklaşmaktadır. Bankanın geniş telefon bankacılığı hizmet ağı, müşterilerin bankacılık işlemlerinde ya da çeşitli konularda yaşadığı problemlere çözüm üretirken müşteriler, temsilci ile direkt iletişime geçmek konusunda sorun yaşıyorlar.
Akbank Çağrı Merkezi'ne 444 25 25 ve 0850 222 25 25 numaralarından ulaşanlar "sesle yönlendirme teknolojisi" sayesinde tuşlama yapmadan, sadece yapmak istedikleri işlemi birkaç kelime ile söyleyerek sistemde yönlendiriliyorlar.
Örneğin "hesap bakiyem nedir", "kart borcumu öğrenmek istiyorum" diyerek birçok işlemini hızlı ve kolay bir şekilde tamamlayabilirler. Bunun için tek yapmaları gereken yapmak istedikleri işlemi söyledikten sonra Müşteri Numarası/Kart Numarası/ TC Kimlik Numarası ve kart şifresini tuşlamak.
Akbank müşterilerinin bankadaki kayıtlı cep telefonu numaralarından aramaları durumunda ise Müşteri Numarası/Kart Numarası/ TC Kimlik Numarası girilmesine gerek olmadan sesli yanıt sistemi müşteriyi tanır ve sistemde almak istediği hizmete göre yönlendirme yapar.