Temelleri 29 Mayıs 2013'te atılan, yıl sonuna kadar şekillenecek ayaklarının uzunluğu 60 metreyi bulan ve 2015'te tamamlanması planlanan İstanbul Boğazı'nın 3. köprüsü Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün inşaatı tüm hızıyla devam ediyor. Köprünün inşaatı, Atatürk Havalimanı'na iniş ve kalkış yapan uçaklardan net bir şekilde görülebiliyor. Boğaz'ın iki yakasını bağlayacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün inşaatı son hızla sürüyor. Köprü, doğal hayatı korumak için ilk 'ekosistem köprü' şeklinde inşa ediliyor. 3 yılda bin 400 hektar alan ağaçlandırılacak Asya ve Avrupa'yı birbirbirine bağlayacak 3'üncü köprü Yavuz Sultan Selim'in inşaatı tam gaz devam ediyor. 2015'te tamamlanması planlanan köprü birçok ilki de barındıracak. Temelleri 29 Mayıs 2013'te atılan Yavuz Sultan Selim köprüsü, bir Türk şirketi tarafından yapılan ilk asma köprü özelliğini taşıyor. 320 metrelik yüksekliğiyle asma köprüler arasında en yüksek kuleye sahip olacak binlerce kişiye de istihdam fırsatı verecek. İşte 3'üncü köprüye ilişkin çarpıcı detaylar: Köprü, özellikle hayvan sürülerinin zarar görmemesi ve daha küçük popülasyonlara ayrılmamaması için çevreye duyarlı bir şekilde inşa ediliyor. Bu özelliğiyle de Türkiye'nin ilk ekosistem köprüsü olacak. TARİHE GEÇEN AĞAÇLANDIRMA PROJESİ Bölgeye yönelik ilk etap ağaç dikimlerinin kasım ayında başlayıp nisanda sonlandırılması planlanıyor. Ağaçlandırma sayesinde, aynı zamanda cumhuriyet tarihinde bir projede en fazla ağaç dikimlerinden biri de gerçekleştirilmiş olacak. İnşaat sırasında güzergâhta bulunan ağaçlar da özel makinalarla sökülerek başka yerlere transfer edildi. Şirket, yapılan çalışmaların tamamını aynı kameralarla da kaydederek belgelendiriyor. Araçların şehir içi trafiğine girmeden erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile zamandan tasarruf ederek transit geçişi hedefleniyor. Proje hayata geçtiğinde Avrupa-Asya arasında çok daha kısa sürede geçiş imkânı olacak. Diğer ulaşım modları ile entegrasyon sağlanıp, İstanbul şehir içi trafiğindeki yoğunluk azaltılacak. RAYLI SİSTEMLİ EN UZUN ASMA KÖPRÜ 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle de dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak. YÜK TAŞIMACILIĞINDA ZİRVEYE ÇIKACAK Güzergâh üzerinde, bağlantı yolları üzerindekiler de dahil 45 kavşak bulunuyor. Orman ve çevreye etkiyi en aza indirmek için proje kapsamında 65 viyadük ve 7 tünel yapılacak. Bazı bölgelerde viyadüklerin yüksekliği 85 metreyi bulacağı belirtildi. Tünellerin toplam uzunluğu 5 kilometreyi geçecek. 2 kıta arasında ticaret hacmini arttıracak olan köprü, 'Modern İpekyolu' olarak yük taşımacılığı yüzdesiyle de dünyada ilk sıraya yerleşecek. Böylelikle İstanbul trafiğine büyük engel teşkil eden ağır vasıtalar gündelik hayat içerisinden çıkıp transit olarak geçecek. Bu çerçevede köprü için ilk betonlar haziran ayında döküldü. YENİ İSTİHDAM KAPISI Bin 300 kişi yaklaşık 5 aydır 24 saat esasına gere gece gündüz çalışmalara devam ediyor. Maliyetinin 4.5 milyar lirayı bulacağını belirten yetkililer, 3'üncü köprünün inşaat aşamasında 6-7 bin kişi, işletme aşamasında 700-1000 kişinin istihdam edileceğini vurguluyor. Danimarka, İtalya, Güney Kore ve Türkiye'den mühendislerin ağırlıklı görev yaptığı şantiye Birleşmiş Milletler şantiyesi gibi... Köprünün işletmesi ise yapım dahil 10 yıl 2 ay 20 gün konsorsiyum tarafından yapılacak. AYAKLAR 50 METRE YÜKSEKLİĞE ÇIKTI TABLİYE MONTAJI DENİZDEN... TRAFİK NEFES ALACAK, MADDİ KAYIP AZALACAK Günlük kapasitesi 250 bin olan 2 köprüden her gün bunun 3 katı araç geçiyor. İstanbul'da trafik sıkışıklığı nedeniyle yıllık kayıp ise 5 milyar lirayı buluyor. Araç başına yılda 5 depo yakıt da boşa harcanıyor. 3'üncü Boğaz Köprüsü'nün tamamlanmasıyla hem trafik rahatlayacak hem de bu maddi kayıplar azalacak. Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ile 3'üncü Havalimanı da birbirine bağlanacak.