Türkiye, 2002 yılında kurulan ve ülkenin kaderini değiştiren AK Parti hükümeti öncesinde ulaşımda haberleşmede ve iletişimde adeta üçüncü dünya ülkeleriyle kıyaslanabilecek sorunlarla karşı karşıyaydı. İşte ulaşımda o yoksunluklarla dolu yıllardan bugün gelinen noktayı sizler için özetledik; Bu sektörlerin en önemlilerinden bilişim sektöründe Türkiye 2003 yılından itibaren her yıl yüzde 10 büyüdü. 36 milyar dolarlık sektöre ulaştı. Eskiden zorlukla ve sağlıksız koşullarda ulaşılan bilgiye, Artık evlerden geniş bantlı internetle ulaşılıyor. Ülkedeki geniş bant internet kullanıcı sayısı tam 41 milyon. Türkiye'nin 2023'te dünyanın en büyük ekonomisi olması yolunda adımlar atılıyor. Türk bayrağının denizlerde batan imajı, Yeni savaş gemileri yenilenen ticaret filosuyla giderek parlak bir geleceğe adım atmanın özgüvenini yaşıyor. İşte Haliç, bir zamanlar deniz kirliliği denince akla gelen oysa İstanbul'un gözbebeği konumunda bulunan kıyılar, Şimdi adeta modern Türkiye ve İstanbul'un simgesi gibi. Megakent İstanbul'a ise asrın projesi Kanalistanbul geliyor. Artık deniz ulaşımı çok daha rahat sağlanacak.Gemi trafiğinin minimize edileceği projeyle çevre kirliliği ortadan kalkacak. Deniz ticaretinde çağ atladık. Türk sahipli deniz ticaret gemisi yüzde 162'lik artışla 1489 adete çıktı. Havacılık sektöründe de dışa olan bağımlılığımızı minimuma indirme gayretiyle milli bölgesel yolcu uçağı çalışmaları başladı. Peki demiryolunda durum farklı mı? Gelişen teknoloji imkanlarıyla Yüksek hızlı trenler devreye girdi. Bu sektörde dünyaya bağlılık giderek azalıyor. YHT'ler için yine onlara uygun garlar inşa ediliyor. Bu garlar herkesinh er ihtiyacını karşılayacak şekilde tasarlanıyor. Taşımacılıkta kayıt altına almada da büyük ilerleme kaydedildi. İkili karayolu taşıma anlaşmamız olan ülke sayısı 60'a çıktı. Son olarak Sudan ve Slovakya ikili karayolu anlaşması yapılan ülkeler arasına girdi. Serbest geçiş sağlanan ülke sayısı 27'ye çıktı. Dünyada bir ilk olarak 3 Katlı büyük İstanbul Tüneli gerçekleştiriliyor. Günde 6,5 Milyon insanımızın kullanacağı toplam 9 farklı raylı sistem, ekspres metro ile birbirine bağlanacak. Elbette raylı sistemde fotoğraftaki durumda sayılmazdık. Ama artık demiryou ulaşımı bir çile olmaktan çıkıp rahatlık ve lüks için tercih edilir oldu. Üstelik, İstenilen yere istenilen zamanda ulaşmak artık çok kolay. Adeta eski Türkiye ile anılan PTT'de yeni bir çehreye kavuştu. 4482 şubesi ve 40 bin personelle PTT artık çok daha hızlı. Yine gören göz projesi ile 10 bin görme engelliye yol rehberi, radyo, telefon ve sesli kitap özelliğiyle hayatlarını kolaylaştırıyor. Bir zamanlar devlet dairelerinde işleri halletmek adeta bir zulümdü. Devreye sokulan e devlet hizmetiyle vatandaşlar işlerini tek bir tıkla internetten hallediyor. 3 denize 3 liman yapıldı. Dış ticaretin yüzde 65'ini deniz yoluyla yapan ülkemize gereksinimleri karşılaması için Çandarlı, Filyos ve Mersin Konteyner limanları yapıldı. Uydu ve haberleşmede de eski görüntüler artık mazide kalırken, Uzaya gönderdiğimiz uydularla lider ülke olma yolundaki iddia güçlendirildi. Havacılıkta önemli gelişmeler gerçekleşti. • Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı 26 Temmuz 2013'te hizmete girdi. • Kars Havalimanı Terminal Binası 12 Ağustos 2013'te açıldı. • Balıkesir-Koca Seyit Havalimanı Terminal Binası 4 Eylül 2014'te uçuşlara açıldı. • Konya Havalimanı Terminal Binası 6 Eylül 2014'te yolcu kabul etmeye başladı. • Mardin Havalimanı Terminal Binası 3 Haziran 2014'te kapılarını açtı. • Ağrı Havalimanı Terminal Binası 6 Mayıs 2015'te hizmet vermeye başladı. • Van-Ferit Melen Havalimanı Yeni Terminal Binasını 2015 yılı içerisinde tamamlayacağız. • Diyarbakır Havalimanı Terminal Binası 2015 yılı içerisinde hizmete hazır olacak. Türkiye iç hatlarda Avrupa'nın en hızlı büyüyen ülkesi haline geldi. THY yurtdışında 237 noktaya uçuyor. Temeli 7 Haziran'da atılan yeni İstanbul Havalimanı ise havacılıktaki en büyük atılım olacak. Dev havalimanı 150 milyon kapasiteli olacak. Demiryolunda ülkeleri birleştiren projelere de imza atıldı. Bunlardan biri de Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu. 826 km'lik bir hat olacak. Ankara'da yıllardır süren metro özlemi dindi. Başkent yıllar sonra metrosuna kavuştu. Yine İzmir'de Egeray projesi hayata geçti. Bir zamanlar ulaşımın adeta bir kabusa döndüğü İstanbul metro ağlarıyla birbirine bağlandı. Dev proje Marmaray ise 29 Ekim 2003'te hizmete sunuldu. Türkiye'de özellikle Bolu tüneli güzergahında sıkça yaşanan trafik kazaları hala hafızalarda. İşte bu noktada Nissibi, Ovit, Sütlüce tünelleriyle 83 olan tünel sayısı 227'ye çıkarıldı. Yine İstanbul boğazına 3. köprü geliyor. Yavuz Sultan Selim köprüsü, 2.5 milyar dolarlık köprü İstanbul trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak. Yine dünyada sayılı eserler arasına giren ne Gebze Orhangazi İzmir otoyolu ve asma köprüsü. Türkiye çukurlu bozuk yolları görmeye bundan 13 yıl öncesine kadar çok alışıktı. Oysa son on yılda gerçekleşen icraatlarla Türkiye'de birbirine bağlanmayan il kalmadı. Bu bölünmüş yollarla 11,5 milyar liralık tasarruf yapıldı. Bu bölünmüş yollar trafik canavarının da etkisini büyük ölçüde azalttı. Otoyol ağı uzunluğu 2.282 km'ye ulaştı. 2023'te bu uzunluğun 8.030 km'ye ulaşması hedefleniyor. Artık karayollarında ulaşım bundan yıllar öncesine göre çok daha güvenli ve konforlu. Yine Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu ve Çanakkale Boğaz Köprüsü Geçişi Projesi ile kıtalar bir kez daha birleştiriliyor. İstanbul Çanakkale arası sadece 45 kilometreye düşüyor.